JYSK ændrer fokus i Kina
Med et nyt koncept i butikkerne håber JYSK at kunne tiltrække de købestærke kinesiske forbrugere.
Scandinavian Sleeping.
Det er navnet på JYSKs nye koncept i Kina. Den danske dynegigant har valgt at ændre sit fokus i det asiatiske land og satse på eksklusive varer i mindre butikker i stedet for masser af tilbud i store varehuse. Det skriver Børsen.
Ved at fokusere på de eksklusive varer til soveværelset, håber den danske kæde at kunne tiltrække den købestærke kinesiske middelklasse.
Da Lars Larsen åbnede i Kina proklamerede han, at det var med ambitionen om at nå op på 500 butikker. Indtil videre er det blevet til 11, og så har man endda måtte lukke tre igen. Direktør for forretningsudvikling hos JYSK, Rami Jensen, afviser dog over for Børsen, at der er tale om en fiasko.
LÆS OGSÅ: Jysk hiver butikker hjem fra franchisekæder
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter