Jysk vil sætte fart i Østeuropa
Jysk forsøger fortsat at finde fodfæste på en række nye markeder, og på et af de væsentligste, opsiger koncernen nu en franchseaftale for selv at sætte mere fart på udviklingen.
Den globale succesforretning, Jysk, kæmper fortsat på en række af de nye markeder, hvor koncernen skal forsøge at finde den fremtidige vækst.
Senest har Jysk måtte erkende, at strategien på det kinesiske marked har været fejlslagen, og på et andet væsentligt vækstmarked, det østeuropæiske, ønsker koncernen nu hurtigere vækst og udrulning end en samarbejdspartner kan tilbyde. Det skriver epn.dk
Jysk har benyttet Ukraine som indgangsdør til det store russiske marked, hvor Jysk for år tilbage trak sig helt ud, men udviklingen går fortsat for langsomt for giganten.
Ifølge epn.dk, har Jysk i dag 10 butikker, der har været drevet af en ukrainsk franchisepartner, men aftalen er nu opsagt og Jysk kan dermed selv bestemme hastigheden for den kommende udrulning af nye butikker.
- Både omsætning og indtjening udvikler sig pænt der. Men vi vil have væsentligt højere fart i ekspansionen med nye butikker, og det kan vores partner ikke leve op til. Derfor tager vi selv over i Ukraine. Det kan være, at vi også gør i andre lande, hvor franchisetagere holder igen, siger bestyrelsesformand Lars Larsen til epn.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter