Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Japan Photo har fundet succes-koncept

Japan Photos Pick-up Store i Lambertseter Senter i Oslo
Foto: Japan Photo



Tuesday den 3 November 2015 kl. 16:35

Kæden deler ud af erfaringer med pick-up points i egne butikker og Pick-up Stores som en del af Japan Photos omnichannel-strategi.

I Norge har Japan Photo fundet et koncept, som kæden glæder sig over på grund af flere ting.

For efter fotolaboratoriekæden i 2013 begyndte at tilbyde afhentning af alle online-køb via såkaldte pick-up points i egne butikker og Pick-up Stores, har det kunnet mærkes på omsætningen, kundestrømmen og kundeserviceniveauet.

Det meddeler Japan Photo uden at oplyse alle konkrete tal.

- Siden 2004 har vores kunder kunne bestille billeder online for derefter at hente dem i butikkerne, men efter vi har åbnet op for afhentning af alle online-køb i butikkerne samt etableret såkaldte Pick-up Stores, er antallet af selvhenter ordrer nu oppe på 22 procent. Dette tal fortsætter med at stige, hvilket naturligvis påvirker kundestrømmen i vores butikker positivt, siger Espen Hauge, ansvarlig for japanphoto.no, ifølge i en meddelelse til pressen.

LÆS OGSÅ: Detailbranchen har svært ved at tjene penge på omnichannel

Japan Photo tilbyder afhentning via deres egne konventionelle butikker samt deres Pick-up Stores, som er rene udstillingsbutikker med god beliggenhed, hvor kunderne kan hente deres online-køb. Her udstilles fotobøger og lignende, så kunderne kan se, hvad de kan bruge deres billeder til.

- Vores pick-up points er med til at højne kundeserviceniveauet, fordi vi kan give kunderne vejledning i produkter samt tips til at tage gode billeder. Derudover fungerer pick-up points også rigtig godt i forbindelse med reklamationer, da det er mere trygt for kunden at afgive reklamationer i en fysisk butik end på nettet, siger Eric Spydevold, ansvarlig for nethandel i Japan Photo.

Succes med omnichannel

Japan Photo oplever desuden øget mersalg samtidig med en reduceret varebeholdning ved at tilbyde pick-up points.

- Samlet set har afhentning både via vores konventionelle butikker og Pick-up Stores bevirket, at vi har oplevet en øget omsætning i et marked, som for tiden bærer præg af omsætningssvigt. Ved at satse på pick-up points som en del af en omnichannel strategi ønsker vi at fremstå som en mere seriøs aktør, end hvad rene webshops vil kunne gøre, fremhæver Espen Hauge, ansvarlig for japanphoto.no.

Som en af de få resterende fagbutikker inden for fotobranchen i Norge har Japan Photo – ifølge Japan Photo – formået at styrke sin plads i markedet gennem en omnichannel-strategi med fokus på attraktive leveringsmuligheder.

LÆS OGSÅ: Omnichannel giver både udfordringer og muligheder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD