Japan Photo har fundet succes-koncept
Kæden deler ud af erfaringer med pick-up points i egne butikker og Pick-up Stores som en del af Japan Photos omnichannel-strategi.
I Norge har Japan Photo fundet et koncept, som kæden glæder sig over på grund af flere ting.
For efter fotolaboratoriekæden i 2013 begyndte at tilbyde afhentning af alle online-køb via såkaldte pick-up points i egne butikker og Pick-up Stores, har det kunnet mærkes på omsætningen, kundestrømmen og kundeserviceniveauet.
Det meddeler Japan Photo uden at oplyse alle konkrete tal.
- Siden 2004 har vores kunder kunne bestille billeder online for derefter at hente dem i butikkerne, men efter vi har åbnet op for afhentning af alle online-køb i butikkerne samt etableret såkaldte Pick-up Stores, er antallet af selvhenter ordrer nu oppe på 22 procent. Dette tal fortsætter med at stige, hvilket naturligvis påvirker kundestrømmen i vores butikker positivt, siger Espen Hauge, ansvarlig for japanphoto.no, ifølge i en meddelelse til pressen.
LÆS OGSÅ: Detailbranchen har svært ved at tjene penge på omnichannel
Japan Photo tilbyder afhentning via deres egne konventionelle butikker samt deres Pick-up Stores, som er rene udstillingsbutikker med god beliggenhed, hvor kunderne kan hente deres online-køb. Her udstilles fotobøger og lignende, så kunderne kan se, hvad de kan bruge deres billeder til.
- Vores pick-up points er med til at højne kundeserviceniveauet, fordi vi kan give kunderne vejledning i produkter samt tips til at tage gode billeder. Derudover fungerer pick-up points også rigtig godt i forbindelse med reklamationer, da det er mere trygt for kunden at afgive reklamationer i en fysisk butik end på nettet, siger Eric Spydevold, ansvarlig for nethandel i Japan Photo.
Succes med omnichannel
Japan Photo oplever desuden øget mersalg samtidig med en reduceret varebeholdning ved at tilbyde pick-up points.
- Samlet set har afhentning både via vores konventionelle butikker og Pick-up Stores bevirket, at vi har oplevet en øget omsætning i et marked, som for tiden bærer præg af omsætningssvigt. Ved at satse på pick-up points som en del af en omnichannel strategi ønsker vi at fremstå som en mere seriøs aktør, end hvad rene webshops vil kunne gøre, fremhæver Espen Hauge, ansvarlig for japanphoto.no.
Som en af de få resterende fagbutikker inden for fotobranchen i Norge har Japan Photo – ifølge Japan Photo – formået at styrke sin plads i markedet gennem en omnichannel-strategi med fokus på attraktive leveringsmuligheder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter