Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Irma.dk fejrer jubilæum med underskud

Foto: irma.dk



Wednesday den 12 March 2014 kl. 10:03 af: Freja Thorbech

Et år efter Irma.dk gik i luften, kører netbutikken stadig med underskud. Kædedirektøren forventer først overskud i 2016.

Den 6. marts i år kunne Irma.dk fejre sin etårs fødselsdag.

For et år siden tog Irmas hidtidige netbutik Irmatorvet.dk nemlig navneforandring til Irma.dk for at markere startskuddet til en satsning, der skulle gøre Irma til den bedste kæde på nettet. Det fortalte daværende salgsdirektør Jacob Elsborg dengang til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Irma i ny stor satsning på nettet

Et år efter kan kædedirektør i Irma Jesper Uggerhøj konstatere, at netsatsningen indtil videre ikke er en god forretning. Han forventer først at kunne tjene penge på nethandel i 2016, siger han til Berlingske Business. Han fremhæver dog over for avisen, at omsætningen for Irma.dk er på vej mod et trecifret millionbeløb.

Og Irma.dk gør da også sit for at trække kunderne ind i netbutikken. I december kørte kæden blandt andet en kampagne, hvor kunderne kunne få julevarerne bragt gratis til døren. Og det gav en klar fremgang i antallet af kunder, kunne Jesper Uggerhøj dengang fortælle til detailfolk.dk. Samtidig har man også øget sin satsning på økologisk kød, som skal være et træplaster for at lokke flere kunder til tasterne og inden for i onlinesupermarkedet.

LÆS OGSÅ: Irma satser på økologi på nettet

Konkurrent nærmer sig sorte tal

Det er nemlig.com, der er den største spiller på online dagligvaremarkedet herhjemme. Men Irma.dk følger ikke langt bagefter, slog Jesper Uggerhøj fast over for detailfolk.dk i december.

LÆS OGSÅ: Julekampagne løfter Irma.dk

Og konkurrenten, der for nylig fik Bestseller-milliardær Anders Holch Povlsen som storinvestor, tjener da heller ikke penge endnu. Det sidste årsregnskab melder dog om, at det går den rigtige vej for nemlig.com. Her kunne online supermarkedet nemlig konstatere, at 2012's kæmpe underskud på 8 millioner kroner var skrumpet gevaldigt til et underskud på 969.000 kroner i 2013.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com i markant fremgang



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD