Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Irma vil kapre øko-kunder fra discountkæder

Foto: detailfolk.dk



Monday den 18 May 2015 kl. 09:33 af: Freja Thorbech

Med en ny serie af økologiske basisvarer vil Irma forsøge at få kunderne til at droppe de supplerende indkøb hos discountkæderne.

Fremover behøver Irmas kunder kun at tage et enkelt sted hen, når der skal handles økologisk - og det er i den lokale Irma.

Det er ambitionen for Coop-kæden, der derfor lancerer en ny serie af økologiske basisvarer til priser, der er 10-20 procent lavere end hidtil.

- Vi har Danmarks mest loyale økologi-forbrugere. Men vi må også erkende, at de supplerer deres indkøb i Irma med indkøb af basisvarer i discountkæderne. Vi gør det lettere for kunderne, så de kun behøver at gå et sted for at købe økologi, ved at komme med mange nye varer, der prismæssigt er på samme niveau som i discountbutikkerne, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.

En del af samlet øko-satsning

Den nye serie 'Irmas Øko Hverdag' vil i første omgang omfatte 30 varer som eksempelvis havregryn, mælk og hakket kød.

I løbet af de næste år vil vareantallet i den nye serie blive fordoblet, så det ikke vil kunne betale sig for kunderne at splitte deres økologi-indkøb mellem Irma og discountbutikkerne.

Irmas Øko Hverdag er en del af den samlede økologi-satsning, der blev indledt 1. januar i år. Irmas ambition med satsningen er at fordoble økologisalget i løbet af de næste ti år, så det kommer til at udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer.

- Vejen til at øge vores allerede høje andel er først og fremmest at få flere økologiske varer i butikkerne. Alene i år kommer der 250 nye, og det bliver altså i alle dele af prisspektret, siger Jesper Uggerhøj.

Den nye serie lanceres med en omfattende kampagne i alle Irma-butikker, med et sponsorat af TV2-programmet ”Størst” og med markedsføring i såvel trykte som digitale medier.

LÆS OGSÅ: Ny satsning får Irma til at ændre ikonisk reklame



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD