Irma vil kapre øko-kunder fra discountkæder
Med en ny serie af økologiske basisvarer vil Irma forsøge at få kunderne til at droppe de supplerende indkøb hos discountkæderne.
Fremover behøver Irmas kunder kun at tage et enkelt sted hen, når der skal handles økologisk - og det er i den lokale Irma.
Det er ambitionen for Coop-kæden, der derfor lancerer en ny serie af økologiske basisvarer til priser, der er 10-20 procent lavere end hidtil.
- Vi har Danmarks mest loyale økologi-forbrugere. Men vi må også erkende, at de supplerer deres indkøb i Irma med indkøb af basisvarer i discountkæderne. Vi gør det lettere for kunderne, så de kun behøver at gå et sted for at købe økologi, ved at komme med mange nye varer, der prismæssigt er på samme niveau som i discountbutikkerne, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.
En del af samlet øko-satsning
Den nye serie 'Irmas Øko Hverdag' vil i første omgang omfatte 30 varer som eksempelvis havregryn, mælk og hakket kød.
I løbet af de næste år vil vareantallet i den nye serie blive fordoblet, så det ikke vil kunne betale sig for kunderne at splitte deres økologi-indkøb mellem Irma og discountbutikkerne.
Irmas Øko Hverdag er en del af den samlede økologi-satsning, der blev indledt 1. januar i år. Irmas ambition med satsningen er at fordoble økologisalget i løbet af de næste ti år, så det kommer til at udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer.
- Vejen til at øge vores allerede høje andel er først og fremmest at få flere økologiske varer i butikkerne. Alene i år kommer der 250 nye, og det bliver altså i alle dele af prisspektret, siger Jesper Uggerhøj.
Den nye serie lanceres med en omfattende kampagne i alle Irma-butikker, med et sponsorat af TV2-programmet ”Størst” og med markedsføring i såvel trykte som digitale medier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter