Inden børs-debut: Så høje er ambitionerne hos køkkenkoncern
Stor køkkenkoncern afslører nu den forventede markedsværdi, når selskabet senere i november gør debut på børsen.
Koncernen TCM Group er den tredje største køkkenproducent i Skandinavien og står bag kendte butikskæder som Tvis Køkkener og Svane Køkkenet.
Senere på måneden tager koncernen så hul på et nyt kapitel, når selskabet bliver børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Det sker med en forventet markedsværdi på op mod 1,05 milliarder kroner, skriver TCM Group i en selskabsmeddelelse.
- Dagen i dag er en milepæl for TCM Group, og den markerer begyndelsen på en ny og spændende rejse, udtaler administrerende direktør, Ole Lund Andersen, i meddelelsen.
- I løbet af de seneste knap ti år har vi udviklet TCM Group til en førende køkkenproducent i Skandinavien med en stærk brand-portefølje, der bygger på innovativt dansk design og dansk produktion. Hos TCM Group er vi fast besluttet på at fortsætte den lønsomme vækst og udvikling af vores virksomhed, fortsætter han.
TCM Group understreger, at man allerede har modtaget positive tilbagemeldinger fra potentielle investorer. Kursintervallet bliver vurderet til 90-105 kroner per aktie.
I den seneste årsrapport kan TCM Group glæde sig over et overskud på 58,9 mio. kroner efter skat for 2016. Det er godt 10 mio. kroner mere end i 2015.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter