Dansk køkkenfirma satser stort på udlandet
Et traditionsrigt dansk design-firma vil nu sælge luksuskøkkener på den anden side af kloden og investerer derfor massivt.
Står det til den danske design- og køkkenproducent Vipp, skal der danske køkkener ind i hjemmene i Taiwan og Australien. Virksomheden har derfor valgt at investere massivt i at komme ind på de markeder. Det skriver Børsen.
- Mange af de her steder er Vipps kendskabsgrad meget lav. Så du starter fra nul, og så har du ret travlt med at få opbygget kendskabet, siger administrerende direktør, Kasper Egelund, til Børsen.
Vipp er nok mest kendt for at producere den kendte skraldespand, Vipp-spanden. Men firmaet producerer også køkkener i luksusklassen. Og de skal sælges i udlandet ved at slå på den kvalitet og æstetik, der forbindes med nordisk design.
- Alt hvad der hedder nordisk, og specielt dansk, design er meget populært i udlandet. Vi kan se frem til en stor eksportbølge både inden for mode, interiør, møbler og mad. Der er også den trend, Vipp læner sig op ad, og som giver mange danske designbrands medvind i disse år, siger direktør i Pej Gruppen, Louise Byg Kongsholm, til Børsen.
Vipp regner med at åbne 100 udsalgssteder i udlandet de næste tre år. Direktør Kasper Egelund forventer, at Vipp øger indtjeningen med 25 procent til 13,9 millioner kroner i 2017. Virksomheden er familieejet og blev grundlagt i 1939 af metaltrykker Holger Nielsen.
LÆS OGSÅ: Køkkenfirma fremviser overskud efter tre røde år
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter