Køkkenkæde indfører virtual reality i alle butikker
Snart kan kunderne i dansk køkkenkæde se på nyt køkken ved hjælp af virtual reality-teknologi. Det er fremtiden, mener detail-ekspert.
For bare 15 år siden kunne det virke som ren science fiction, men i øjeblikket begynder virtual reality så småt at vinde indpas i detailhandlen. Store spillere som IKEA og Ebay har allerede gjort brug af teknologien, og nu følger dansk køkkenkæde trop.
Det er Invita-kæden, som er undervejs med at indføre et virtual reality-koncept i alle sine 21 butikker. Målet er at give kunderne et bedre beslutningsgrundlag, fortæller marketingdirektøren for Invita i en pressemeddelelse.
- Vores kunder får mulighed for ved hjælp af VR-briller at se deres nye køkken i en meget virkelighedstro version, hvor de samtidig kan få en god rumfornemmelse af køkkenet. Det kan gøre købsbeslutningen nemmere og til en bedre oplevelse, fordi beslutningsgrundlaget er langt bedre end tidligere, siger Helle Fyllgraf Holst.
- Vi har hidtil i køkkenbranchen haft en udfordring med at vise et færdigt resultat til vores kunder, men det kommer vi meget tæt på med den nye løsning. Det er jo en stor beslutning at købe nyt køkken. For mange danskere er det måske første og eneste gang, de kommer til det, fortsætter hun.
Fremtiden tilhører virtual reality
I dag er det stadig de færreste butikker, som har taget virtual reality til sig, men teknologien vil snart slå bredere igennem. Det mener Jarle Fink Kondrup, som beskæftiger sig med detail- og oplevelsesbranchen hos innovationshuset Innovation Labs.
- Det er endnu få detailforretninger, der har kastet sig ud i VR-mulighederne, men det er et spørgsmål om få år, før vi alle kommer til at bruge teknologien på daglig basis derhjemme, når vi skal inspireres til for eksempel at vælge det rette køkken, siger han i pressemeddelelsen.
- At store teknologiaktører som Facebook og Google allerede har integreret teknologien på deres platforme plejer også at være en meget god indikator for succes og for en bredere udbredelse, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Ikea tester virtual reality køkkener i tre butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter