Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"BUTIKSDØD"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Køkkenkæde indfører virtual reality i alle butikker





Mandag den 8 maj 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen - 0

Snart kan kunderne i dansk køkkenkæde se på nyt køkken ved hjælp af virtual reality-teknologi. Det er fremtiden, mener detail-ekspert.

For bare 15 år siden kunne det virke som ren science fiction, men i øjeblikket begynder virtual reality så småt at vinde indpas i detailhandlen. Store spillere som IKEA og Ebay har allerede gjort brug af teknologien, og nu følger dansk køkkenkæde trop.

Det er Invita-kæden, som er undervejs med at indføre et virtual reality-koncept i alle sine 21 butikker. Målet er at give kunderne et bedre beslutningsgrundlag, fortæller marketingdirektøren for Invita i en pressemeddelelse.

- Vores kunder får mulighed for ved hjælp af VR-briller at se deres nye køkken i en meget virkelighedstro version, hvor de samtidig kan få en god rumfornemmelse af køkkenet. Det kan gøre købsbeslutningen nemmere og til en bedre oplevelse, fordi beslutningsgrundlaget er langt bedre end tidligere, siger Helle Fyllgraf Holst.

- Vi har hidtil i køkkenbranchen haft en udfordring med at vise et færdigt resultat til vores kunder, men det kommer vi meget tæt på med den nye løsning. Det er jo en stor beslutning at købe nyt køkken. For mange danskere er det måske første og eneste gang, de kommer til det, fortsætter hun.

Fremtiden tilhører virtual reality

I dag er det stadig de færreste butikker, som har taget virtual reality til sig, men teknologien vil snart slå bredere igennem. Det mener Jarle Fink Kondrup, som beskæftiger sig med detail- og oplevelsesbranchen hos innovationshuset Innovation Labs.

- Det er endnu få detailforretninger, der har kastet sig ud i VR-mulighederne, men det er et spørgsmål om få år, før vi alle kommer til at bruge teknologien på daglig basis derhjemme, når vi skal inspireres til for eksempel at vælge det rette køkken, siger han i pressemeddelelsen.

- At store teknologiaktører som Facebook og Google allerede har integreret teknologien på deres platforme plejer også at være en meget god indikator for succes og for en bredere udbredelse, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Ikea tester virtual reality køkkener i tre butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD