Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danske shoppingcentre satser på oplevelser

Foto: detailfolk.dk



Monday den 20 April 2015 kl. 11:03 - Kilde: Finans.dk

De danske shoppingcentre har været nødt til at tænke i nye baner for at lokke kunderne indenfor.

De danske shoppingcentre satser i langt højere grad end tidligere på at trække kunderne til med andet end butikker.

Det skriver Finans.dk.

Netmediet har talt med Jens Christian Petersen, der er direktør i Institut for Center-Planlægning (ICP), som siger, at centrene har været nødt til at tænke nyt på grund af det stagnerede forbrug og den stigende nethandel. De tilføjer derfor tilbud, som kan trække folk til og få dem til at blive længere. Det gælder landt andet juicebarer, restauranter, biografer, fitnesscentre, frisørsaloner og negleklinikker.

Samtidig er flere nye centre på vej, viser en opgørese fra ICP. I alt ligger der planer for 450.000 kvadratmeter shoppingcentre over hele landet.

Og det er positivt, at der er ruskes op i markedet, mener Kathrine Heiberg, der er adm. direktør i Reteam Group og medlem af International Council of Shopping Centers European Research Group. Hun siger til Finans.dk, at de danske shoppingcentre har været for konservative og kedelige på grund af for lidt konkurrence. Hun mener, at café- og madoplevelser bør være det centrale i centrenes transformation.

LÆS OGSÅ: Shoppingcenter i eksklusiv madsatsning

Læs hele artiklen på Finans.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD