Danske shoppingcentre satser på oplevelser
De danske shoppingcentre har været nødt til at tænke i nye baner for at lokke kunderne indenfor.
De danske shoppingcentre satser i langt højere grad end tidligere på at trække kunderne til med andet end butikker.
Det skriver Finans.dk.
Netmediet har talt med Jens Christian Petersen, der er direktør i Institut for Center-Planlægning (ICP), som siger, at centrene har været nødt til at tænke nyt på grund af det stagnerede forbrug og den stigende nethandel. De tilføjer derfor tilbud, som kan trække folk til og få dem til at blive længere. Det gælder landt andet juicebarer, restauranter, biografer, fitnesscentre, frisørsaloner og negleklinikker.
Samtidig er flere nye centre på vej, viser en opgørese fra ICP. I alt ligger der planer for 450.000 kvadratmeter shoppingcentre over hele landet.
Og det er positivt, at der er ruskes op i markedet, mener Kathrine Heiberg, der er adm. direktør i Reteam Group og medlem af International Council of Shopping Centers European Research Group. Hun siger til Finans.dk, at de danske shoppingcentre har været for konservative og kedelige på grund af for lidt konkurrence. Hun mener, at café- og madoplevelser bør være det centrale i centrenes transformation.
LÆS OGSÅ: Shoppingcenter i eksklusiv madsatsning
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter