Bedre kundeoplevelser skaber optimisme
Virksomheder, der investerer i at forbedre kundeoplevelse, forudser 11 procents stigning i indtægterne, viser ny undersøgelse.
Det gør en stor økonomisk forskel for din forretning, hvis du investerer i en klar strategi for den oplevelse, som dine kunder skal have, når de møder din virksomhed.
Sådan lyder det i en ny undersøgelse fra it-konsulentvirksomheden Avanade, der er den førende digitale innovator på Microsoft-platformen, og softwarevirksomheden Sitecore.
Undersøgelsen er gennemført blandt 880 ledere i virksomheder fra seks lande. Og den viser, at for hver krone virksomhederne investerer i at forbedre kundeoplevelsen, får de tre kroner igen.
Dertil kommer, at lederne forventer, at deres investeringer vil generere en stigning på hele 11 procent i virksomhedernes indtægter det næste år.
Dét viser undersøgelsen
Den internationale undersøgelse fokuserer på virksomhedernes strategier for kundeoplevelsen og deres implementering samt fordele og udfordringer – foruden vigtigheden af at skabe et længerevarende forhold til sine kunder, fremgår det af en pressemeddelelse.
65 procent af lederne i undersøgelsen forventer, at de kan opnå flere muligheder for at øge indtjeningen, når de fokuserer på at forbedre kundernes værdi på langt sigt. Og som forventet er det hele 96 procent af virksomhederne, der har eller er ved at udvikle en strategi for kundeoplevelsen.
Af dem, der allerede har strategien på plads, siger 92 procent, at den er en af deres tre vigtigste prioriteter.
To afgørende ting
Ifølge undersøgelsen er det konkurrence og feedback fra kunderne, der får virksomhederne til at prioritere at udvikle en strategi for kundeoplevelsen.
To tredjedele af lederne nævner således konkurrence som den faktor, der får organisationen til at sætte fokus på kundeoplevelsen, og 52 procent fremhæver feedback fra kunderne.
LÆS OGSÅ: Fem råd fra ekspert: Sådan bliver butikker mere synlige
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter