Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Bedre kundeoplevelser skaber optimisme

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 10 juni 2016 kl. 09:44 - 0

Virksomheder, der investerer i at forbedre kundeoplevelse, forudser 11 procents stigning i indtægterne, viser ny undersøgelse.

Det gør en stor økonomisk forskel for din forretning, hvis du investerer i en klar strategi for den oplevelse, som dine kunder skal have, når de møder din virksomhed.

Sådan lyder det i en ny undersøgelse fra it-konsulentvirksomheden Avanade, der er den førende digitale innovator på Microsoft-platformen, og softwarevirksomheden Sitecore.

Undersøgelsen er gennemført blandt 880 ledere i virksomheder fra seks lande. Og den viser, at for hver krone virksomhederne investerer i at forbedre kundeoplevelsen, får de tre kroner igen.

Dertil kommer, at lederne forventer, at deres investeringer vil generere en stigning på hele 11 procent i virksomhedernes indtægter det næste år.

Dét viser undersøgelsen

Den internationale undersøgelse fokuserer på virksomhedernes strategier for kundeoplevelsen og deres implementering samt fordele og udfordringer – foruden vigtigheden af at skabe et længerevarende forhold til sine kunder, fremgår det af en pressemeddelelse.

65 procent af lederne i undersøgelsen forventer, at de kan opnå flere muligheder for at øge indtjeningen, når de fokuserer på at forbedre kundernes værdi på langt sigt. Og som forventet er det hele 96 procent af virksomhederne, der har eller er ved at udvikle en strategi for kundeoplevelsen.

Af dem, der allerede har strategien på plads, siger 92 procent, at den er en af deres tre vigtigste prioriteter.

To afgørende ting

Ifølge undersøgelsen er det konkurrence og feedback fra kunderne, der får virksomhederne til at prioritere at udvikle en strategi for kundeoplevelsen.

To tredjedele af lederne nævner således konkurrence som den faktor, der får organisationen til at sætte fokus på kundeoplevelsen, og 52 procent fremhæver feedback fra kunderne.

LÆS OGSÅ: Fem råd fra ekspert: Sådan bliver butikker mere synlige



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD