Indehaver giver opskrift på succes under krisen: Tilgængelighed
Indehaveren af en optikerbutik valgte at skrue op for tilgængeligheden under coronakrisen. Det viste sig at være en god idé.
Da regeringen lukkede landet ned i foråret, måtte optikere kun foretage synsprøver i alvorlige og akutte situationer.
Restriktionerne fik nogle optikere til at lukke midlertidigt ned, men den løsning valgte indehaveren af Nyt Syn Brilleriet i Hammel, Lise Reese, ikke at gøre brug af.
I stedet begyndte hun at skrue op for den rådgivning og service, som stadig var tilladt.
- Jeg kunne hurtigt se, at rigtig mange faktisk havde brug for hjælp til deres briller og kontaktlinser, så i stedet for at lukke helt ned, gjorde jeg mig tilgængelig som aldrig før og lod folk vide, at de altid kunne ringe og få råd og vejledning, siger hun og fortsætter:
- Eller de kunne komme i butikken under forsvarlige, hygiejnemæssige forhold og få hjælp til småreparationer eller at købe linsevæske naturligvis også selv om de normalt ikke var kunder i butikken.
Fremgang siden foråret
Det endte med, at kunder kørte op mod 50 kilometer for at få rettet briller i butikken.
- Jeg anede jo ikke, hvordan det ville gå, men jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, hvad jeg måtte gøre – og jeg har aldrig før rettet så mange briller som under COVID-19 nedlukningen. Den ekstra service, vi prioriterede at give, blev modtaget utrolig godt af gamle som nye kunder i området, der nu kender mig og forhåbentligt kommer igen, siger hun.
I den sidste halvdel af marts, oplevede Nyt Syn Brilleriet en stor nedgang i omsætningen, og to optikere blev sendt hjem med lønkompensation. Allerede kort inde i april gik det dog hurtigt den rigtige vej igen.
Nyt Syn Brilleriet har haft fremgang lige siden, og Lise Reese betaler nu pengene for tabt arbejdsfortjeneste til staten.
LÆS OGSÅ: Synoptik skifter stil: De sjove reklamer har tabt pusten
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter