Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Indehaver giver opskrift på succes under krisen: Tilgængelighed

Foto: PR



Wednesday den 14 October 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Indehaveren af en optikerbutik valgte at skrue op for tilgængeligheden under coronakrisen. Det viste sig at være en god idé.

Da regeringen lukkede landet ned i foråret, måtte optikere kun foretage synsprøver i alvorlige og akutte situationer.

Restriktionerne fik nogle optikere til at lukke midlertidigt ned, men den løsning valgte indehaveren af Nyt Syn Brilleriet i Hammel, Lise Reese, ikke at gøre brug af.

I stedet begyndte hun at skrue op for den rådgivning og service, som stadig var tilladt.

- Jeg kunne hurtigt se, at rigtig mange faktisk havde brug for hjælp til deres briller og kontaktlinser, så i stedet for at lukke helt ned, gjorde jeg mig tilgængelig som aldrig før og lod folk vide, at de altid kunne ringe og få råd og vejledning, siger hun og fortsætter:

- Eller de kunne komme i butikken under forsvarlige, hygiejnemæssige forhold og få hjælp til småreparationer eller at købe linsevæske naturligvis også selv om de normalt ikke var kunder i butikken.

Fremgang siden foråret

Det endte med, at kunder kørte op mod 50 kilometer for at få rettet briller i butikken.

- Jeg anede jo ikke, hvordan det ville gå, men jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, hvad jeg måtte gøre – og jeg har aldrig før rettet så mange briller som under COVID-19 nedlukningen. Den ekstra service, vi prioriterede at give, blev modtaget utrolig godt af gamle som nye kunder i området, der nu kender mig og forhåbentligt kommer igen, siger hun.

I den sidste halvdel af marts, oplevede Nyt Syn Brilleriet en stor nedgang i omsætningen, og to optikere blev sendt hjem med lønkompensation. Allerede kort inde i april gik det dog hurtigt den rigtige vej igen.

Nyt Syn Brilleriet har haft fremgang lige siden, og Lise Reese betaler nu pengene for tabt arbejdsfortjeneste til staten.

LÆS OGSÅ: Synoptik skifter stil: De sjove reklamer har tabt pusten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD