Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Flere tusinde mister jobbet i fyringsrunde hos Ikea

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 21 November 2018 kl. 11:43 af: Kristian Holgersen

En større transformation af forretningen får også konsekvenser i Danmark, hvor flere stillinger ser ud til at blive nedlagt.

En fyringsrunde hos Ikea står til at koste 7.500 medarbejdere jobbet på verdensplan, skriver svenske Aftonbladet.

Det sker som følge af en større transformation, som skal ruste den svenske gigant bedre til fremtidens detailhandel, fremgår det af avisen.

Herhjemme bliver 25 ud af 2.700 stillinger muligvis nedlagt, skriver Ikea Danmark i en pressemeddelelse onsdag middag.

Funktioner på hovedkontoret i Taastrup og enkelte andre supportfunktioner ændres, omplaceres eller fjernes helt. Over de kommende to år regner Ikea Danmark også med at etablere en række nye stillinger

En plan for fremtiden 

I pressemeddelelsen bliver den nye strategiske retning foldet mere ud.

- Vi vokser, og har gjort det i mange år, samtidig har vi opbygget en stærk position i Danmark. Den udvikling vil vi selvfølgelig fortsætte samtidig med, at vi for alvor træder ind i fremtiden, siger Johan Laurell, administrerende direktør for Ikea Danmark.

- Derfor vil vi gennemføre en omfattende transformation af Ikea, som vi kender det fra de sidste 50 år, og skabe et nyt Ikea - rustet til de næste mange år i Danmark, fortsætter han.

De overordnede målsætninger er mere convenience, som blandt andet indebærer øget tilgængelighed, at det bliver nemmere at handle, lavere priser samt at være førende inden for bæredygtighed.

Flere nye koncepter

På globalt plan indebærer transformationen, at Ikea udvikler koncepter for nye city-varehuse i centrum af 30 af verdens metropoler.

Samtidig vil Ikea udvikle oplevelsen i varehusene, styrke sig digitalt og tilbyde flere services, som matcher kundernes behov og livsstil.

I Danmark er services som ’Klik og Hent’ og ’Ekspreslevering’, med levering allerede fra næste dag, sammen med det kommende varehus i København konkrete eksempler på transformationen.

- For at gøre alt dette muligt vil vi gennemføre ændringer i måden, vi leder, arbejder og organiserer os på samtidig med, at vi udvikler nye kompetencer blandt vores talentfulde medarbejdere, siger Johan Laurell og fortsætter,

- Som altid i Ikea vil vi arbejde tæt sammen for at lykkes med denne udvikling og støtte hinanden gennem den næste spændende periode med mange ændringer. Vi har et stærkt fundament og dermed et godt afsæt for at skabe et nyt Ikea inspireret af vores historie, kultur og værdier.

LÆS OGSÅ: Ikea: Black Friday udvander forbrugernes tillid



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD