IC Companys sælger fire mærker til konkurrent
Det danske modehus sælger nu yderligere fire mærker og et butikskoncept fra. Denne gang er det et konkurrerende modehus, der er køberen.
Sidste år var det mærkerne Jackpot og Cottonfield, der blev solgt til Kvickly, og nu sælger IC Companys så yderligere fire mærker og et butikskoncept.
LÆS OGSÅ: Kvickly køber to kendte modemærker
Det er mærkerne InWear, Matinique, Part Two og Soaked in Luxury samt COMPANYS butikskonceptet, der er blevet solgt, og denne gang er det navnebeslægtede DK Company, der er aftager.
IC Companys har igennem de sidste to år forsøgt at slanke forretningen. De fire mærker, der i dag har fået ny ejer, udgjorde modehusets mid market-forretning. Dermed fokuserer IC Companys nu udelukkende på sin premium-forretning med mærkerne Tiger of Sweden, Peak Performance og By Malene Birger.
LÆS OGSÅ: By Malene Birger - nu uden Malene Birger
- Vi ønsker at skabe forudsætningerne for, at vi i højere grad kan realisere det potentiale, som vores Premium brands besidder – det skal ske ved et endnu skarpere fokus. I stedet for at være gode til en masse ting, skal vi være de bedste til én ting, siger adm. direktør i IC Companys, Mads Ryder, i en udtalelse.
Vil være førende i Europa
De fire brands bliver solgt i mere end 1.500 butikker, hvoraf hovedparten ligger i Skandinavien. Companys-kæden består af 33 Companys-butikker, der drives på franchisebasis, fire direkte ejede Companys-butikker og fire outlets.
DK Company betaler 50 millioner kroner for de fire brands og butikskonceptet og udsteder samtidig nye aktier til IC Companys, svarende til en markedsværdi på 126 millioner kroner. IC Companys vil efter transaktionen besidde 10,11 procent af DK Companys samlede aktiekapital.
Med opkøbet bliver DK Company en af de førende aktører inden for mid-market-segmentet i Skandinavien med en omsætning på over 2,2 milliarder kroner. Opkøbet bringer den jyske modekoncern tættere på målet om at blive en af Europas førende multi-brandudbydere.
- InWear, Part Two, Matinique og Soaked in Luxury er alle brands, der står stærkt i forbrugernes bevidsthed, og som hver især har en unik historie. Mærkernes volumen og deres position på markedet passer rigtig godt i DK Companys produktportefølje, og vi glæder os til sammen med medarbejdere og samarbejdspartnere at videreudvikle de fire brands samtidig med, at overtagelsen af butikskonceptet Companys styrker vores platform inden for detail, siger Jens Poulsen, der er adm. direktør i DK Company.
Han har netop kunne fremlægge et regnskab med rekordstor omsætning og indtjening.
LÆS OGSÅ: Dansk modehus i rekordregnskab
Overtagelsen forventes at finde sted 30. juni 2014.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter