IC Companys kæmper med flad udvikling
IC Companys kæmper fortsat med at skabe vækst . Selskabet viser flad udvikling i den samlede omsætning og indtjeningen går tilbage i dagens kvartalsregnskab.
Arbejdet med at trimme forretningen fortsætter for den nyligt udnævnte topchef Mads Ryder, der i dag har fremlagt sit første kvartalsregnskab for det nye forskudte regnskabsår 2013/2014.
Regnskabet viser stort set uændret omsætning og indtjeningen viser tilbagegang for selskabet set som helhed. Men der i følge selskabet dog visse lyspunkter.
Stor forskel på segmenterne
Regnskabet viser at der er stor forskel på helbredstilstanden i de forskellige segmenter.
I det såkaldte Mid Market Contemporary segment der består af de fire brands, InWear, Matinique, Part Two og Soaked in Luxury, melder IC Companys om tilbagegang i omsætningen på 13%. Indtjeningen er dog forbedret , og resultatet af den primære drift steg fra 14 millioner kroner til 21 millioner kroner.
Premium Contemporary segmentet omfatter de to brands Tiger of Sweden og By Malene Birger, og her er målsætningen at øge omsætningen og indtjeningen ved at satse på de 2 mærker internationalt. Omsætningen i dette segment steg med 8% sammenlignet med 1. kvartal 2012/13 og det var primært båret af vækst i engroskanalen, da retailkanlen viste tilbagegang.
LÆS OGSÅ: IC Companys sælger fra
Indtjeningen i Premium segmentet gik derimod tilbage med 4% til 54 millioner kroner, hvilket selskabet tilskriver øgede omkostninger til marketing og fortsat investering i segmentets retailkanal.
I årets første kvartal åbnede By Malene Birger to nye butikker i Paris. I London åbnede Tiger of Sweden en stor flagship store og der er planlagt yderligere åbning i mindst en butik i segmentet.
Flad forventning til væksten
IC Companys oplyser at man forventer flad udvikling i omsætningen for hele regnskabsåret 2013/2014, men at indtjeningen ventes forbedret væsentligt.
Det er især modehusets Premium brands der forventes at trække den positive udvikling med en pæn vækst i 2013/14, hvorimod selskabet forventer at udfordringerne forsætter i Mid Market segmentet med fortsat tilbagegang.
Investeringerne i markedet vil også primært ske i Premium segmentet, hvor IC Companys forventer at investere 70–90 millioner danske kroner til udvidelse af distributionen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter