Hvidevarekoncern går markant frem
Firmaet, der sælger hårde hvidevarer, er kendt for sine skøre reklamer. De ser ud til at have båret frugt, viser nyt regnskab.
Det går rigtig godt for Skousen Online Service. Det viser det seneste regnskab. Firmaet er blandt andet kendt for sine lettere utraditionelle tv- og banner-reklamer, hvor den tidligere direktør, Jonas Dørken, sættes i en række skøre situationer.
Skousen Online Service sælger hvidevarer mv. til selskabets franchisetagere, som er de fysiske Skousen-butikker, samt til slutbrugerne på internettet.
Det seneste regnskab for 2016/2017 viser, at selskabets bruttofortjeneste ender på 9,4 millioner kroner. Det er en markant fremgang fra året før, hvor bruttofortjenesten landede på 5 millioner kroner. Årets resultat efter skat er da også gået betydeligt frem fra 924.000 kroner til 4,3 millioner kroner. Skousen offentliggører ikke sin omsætning.
- Selskabet har udvidet forretningsomfanget yderligere i årets løb med en betydelig omsætningsfremgang til følge. Årets resultat anses for tilfredsstillende, skriver ledelsen i beretningen.
Jonas Dørken var tidligere direktør for firmaet. I dag er det dog Majken Gisselbæk Pape som leder Skousen, der er ejet af Whiteaway Group.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter