Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Høgsted: Hverken Salling eller Reitan er dybest set mine konkurrenter

Foto: Lise Møller Schilder



Thursday den 8 November 2018 kl. 10:34

Topchefen for Coop vil have fat i flere af de penge, som danskerne lige nu bruger på restauranter og weekendture til Berlin.

Det gælder om at give danskerne lyst til bruge en større del af deres indkomst på at handle i supermarkederne, lyder budskabet fra Coop-topchef Peter Høgsted i et interview til Finans.

- I stedet for at flytte markedsandele inden for branchen i et statisk marked, vil vi i stedet fokusere på at få fat i nogle af vækstpengene, så vi udvider markedet, siger han til Finans.

En satsning på varm mad i butikkerne - måske fra egentlige restauranter eller foodtrucks - får i den forbindelse en hovedrolle.

- Vi tror på, at hvis vi får danskerne til at bruge flere penge på mad ved at højne innovationen og gøre området mere spændende, så får vi vores andel af den markedsudvidelse, siger Peter Høgsted.

- Derfor siger jeg, at mine konkurrenter dybest set ikke er Salling Group eller Reitan, men egentligt det, der tager danskernes stigende indkomst. Det er weekendture til Berlin, udespisning, nye Apple-telefoner eller streaming, siger han.

LÆS OGSÅ: Diskret kampagne sikrer Coop rekordstort øko-salg

Læs hele artiklen på


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD