Diskret kampagne sikrer Coop rekordstort øko-salg
Trods mindre omtale i medierne førte en økologi-kampagne til et rekordstort salg i Coops butikker. De lavere priser fortsætter.
Gennem hele oktober satte Coop for anden gang fokus på økologi med kampagnen Øktober.
Trods mindre opmærksomhed lykkedes det at slå sidste års rekordstore omsætning af økologiske varer med cirka fem procent. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Sidste år var kampagnen hjulpet godt på vej af stor medieomtale og en intern konkurrence i butikkerne, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.
- I år har vores primære fokus været at sætte priserne ned og vise det store sortiment. Salget i Øktober viser, at kunderne kvitterer positivt, når vi fjerner nogle af de barrierer, der kan være for at vælge økologi. Så vi betragter helt klart kampagnen som en succes, fortsætter han.
Prisnedsættelserne bliver nu gjort permanente og er altså fortsat efter kampagnens afslutning, skriver Coop.
I det kommende år fortsætter koncernen et højt aktivitetsniveau for økologien. Målet er en andel af det samlede dagligvaresalg på 16 procent i 2020. I dag er den 13 procent - en markant stigning fra otte procent i 2014.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter