Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Diskret kampagne sikrer Coop rekordstort øko-salg

Foto: Coop



Wednesday den 7 November 2018 kl. 11:21 af: Kristian Holgersen

Trods mindre omtale i medierne førte en økologi-kampagne til et rekordstort salg i Coops butikker. De lavere priser fortsætter.

Gennem hele oktober satte Coop for anden gang fokus på økologi med kampagnen Øktober.

Trods mindre opmærksomhed lykkedes det at slå sidste års rekordstore omsætning af økologiske varer med cirka fem procent. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

- Sidste år var kampagnen hjulpet godt på vej af stor medieomtale og en intern konkurrence i butikkerne, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.

- I år har vores primære fokus været at sætte priserne ned og vise det store sortiment. Salget i Øktober viser, at kunderne kvitterer positivt, når vi fjerner nogle af de barrierer, der kan være for at vælge økologi. Så vi betragter helt klart kampagnen som en succes, fortsætter han.

Prisnedsættelserne bliver nu gjort permanente og er altså fortsat efter kampagnens afslutning, skriver Coop.

I det kommende år fortsætter koncernen et højt aktivitetsniveau for økologien. Målet er en andel af det samlede dagligvaresalg på 16 procent i 2020. I dag er den 13 procent - en markant stigning fra otte procent i 2014.

LÆS OGSÅ: Topchef sender Coop tilbage i offensiven



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD