Her er verdens mest værdifulde brands
Top ti
1. Apple
2. Google
3. IBM
4. McDonald's
5. Coca-Cola
6. at&t
7. Microsoft
8. Marlboro
9. Visa
10.Telecoms
En ny liste med årets mest værdifulde globale brands er for nylig blevet offentliggjort. Flere detail-brands er med på denne top 100. Se her hvilke.
Det globale marked er fyldt med ikoniske gigantbrands, kendt for deres berømte logoer og for at være gode for mange milliarder. Nu er årets liste over de 100 mest værdifulde brands blevet offentliggjort.
Relativt forventeligt topper brands som Apple, Google, McDonalds og Coca Cola på listen, disse 4 giganter er alle i top ti. Men også en række detailgiganter figurerer på top 100.
LÆS OGSÅ: To danske detailkæmper er blandt verdens største
Verdens mest værdifulde detailgiganter
Af alle verdens detail-brands ligger amerikanske Wallmart, som ifølge listen er god for 36,220 milliarder dollars, øverst med en 18. plads, de dog rykket en plads ned siden sidste år. Også spanske Zara er at finde på listen på en 35. plads, og tøjkæden er stormet 31 pladser op på listen siden 2012.
Engelske Tesco er faldet med 19 pladser til en 55. plads, mens H&M er faldet med 11 pladser til en 69. plads med en brandværdi på 12,732 milliarder dollars. Bolig-kæmpen Ikea er gået frem med 15 pladser, og de ligger i år på en 74. plads og er 12,040 milliarder dollars værd, ifølge listen.
LÆS OGSÅ: Her er virksomheden med danmarks bedste image
Listen er udarbejdet af det amerikanske konsulentbureau, Brandz, og opgjort efter værdi af brand i milliarder dollars.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter