Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Derfor shopper danskerne på nettet

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 3 October 2017 kl. 10:39

Årsagerne varierer, når forbrugerne vælger at købe bøger, elektronik, tøj og mange andre ting på nettet.

De nethandlenes interesseorganisation, FDIH, har spurgt forbrugerne, hvorfor de handler på nettet.

Svarene afhænger meget af, hvilke varer forbrugerne køber. Det er dog stadig parametre som udvalg, tid og pris, som vægter højest.

- Hvis du sælger dagligvarer, så understreger tallene, at du skal fokusere på, at det er nemt, bekvemt og tidssparende for kunden. Det er knap så vigtigt, hvis du sælger autoudstyr elektronik, men her betyder prisen mere, siger Niels Ralund administrerende direktør i FIDH.

De to vigtigste grunde til at forbrugerne vælger de forskellige varegrupper ses nedenfor:

- Bolig, have og plater: Varen er billigere på nettet (25 pct.) Varen leveres til døren (14 pct.).

- It, tele og foto: Varen er billigere på nettet (28 pct.) Varen fås kun på nettet (20 pct.)

- Kontot og hobbyartikler: Varen er billigere (36 pct.) Varen fås ikke i nærområdet (15 pct.)

- Film, musik, bøger og spil: Varen fås kun på nettet (25 pct.) Varen er billigere på nettet (23 pct.)

- Elektronik og hårde hvidevarer: Varen er billigere på nettet (32 pct.) Det er nemmere at prissammenligne på nettet (11 pct.)

- Rejser: Varen fås kun på nettet (26 pct.) Det er tidsbesparende (22 pct.)

- Auto, både og cykeludstyr: Varen er billigere på nettet (39 pct.) Det er nemmere at prissammenligne på nettet (9 pct.)

- Kulturoplevelser: Varen findes kun på nettet (36 pct.) Det er tidsbesparende (25 pct.)

- Tøj, sko og smykker: Jeg kan handle, når jeg har tid (15 pct.) Varen findes billigere på nettet (20 pct.)

- Dagligvarer: Varen leveres til døren (37 pct.) Det er tidsbesparende (17 pct.)

- Personlig pleje: Varen er billigere på nettet (40 pct.) Varen findes kun på nettet (16 pct.)

- Sportsudstyr: Varen er billigere på nettet (28 pct.) Varen fås ikke i nærområdet (13 pct.) 

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked udfordrer internetgiganter med stort sats



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD