Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dansk Supermarked udfordrer internetgiganter med stort sats

Foto: Dansk Supermarked



Wednesday den 5 April 2017 kl. 09:30 af: Lise Møller Schilder

Wupti.com vil skabe en dansk version af Amazon og Alibaba for at tage kampen op mod de to internetkæmper i Danmark.

Internetbutikken Wupti.com, der er ejet af Dansk Supermarked, lancerer nu en markedsplads, hvor alle online-butikker fremover har mulighed for at sælge deres produkter direkte til forbrugerne. Det skriver Wupti i en pressemeddelelse.

Dansk Supermarked er for tiden i gang med at afprøve flere forskellige former for online-handel, og den nye markedsplads via Wupti, ser ud til at være en af de større satsninger, der skal konkurrere med udenlandkse konkurrenter som amerikanske Amazon og kinesiske Alibaba.

– Vi vil skabe en dansk markedsplads, hvor alle danske online-butikker i fælles flok kan komme meget bredt ud til en langt større gruppe af potentielle kunder. Det er et ambitiøs og aggressivt træk, der skal forhindre, at e-handel fortsætter med at flyde over grænsen og lukker ned for danske webshops, siger koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, Kenneth Nielsen, i pressemeddelelsen.

Konkurrencepræget marked 

Wupti er i dag blandt det 10 mest besøgte netbutikker i Danmark. Og den eksponering vil Wupti bruge til at gøre den nye markedsplads en succes.

– Danskerne vil gerne shoppe på nettet, men både for kunde og online-butik kan det være svært at finde hinanden. Derfor skaber vi en platform, hvor vi gør det nemt for kunderne at finde lige præcis det produkt, de er efter. Og altid til den laveste pris. Vi tror utrolig meget på hele ideen om en dansk markedsplads, og det skaber vi nu, siger Kenneth Nielsen og fortsætter:

– Der er ingen tvivl om, at vi har hentet inspiration. Eksempelvis fra Amazon og Alibaba, som dygtigt har skabt markedspladser. Men vi tror på, at der er plads til en dansk markedsplads som et alternativ til de udenlandske i meget konkurrencepræget marked.

LÆS OGSÅ: Derfor valgte Dansk Supermarked og wupti.com hinanden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD