Dansk Supermarked udfordrer internetgiganter med stort sats
Wupti.com vil skabe en dansk version af Amazon og Alibaba for at tage kampen op mod de to internetkæmper i Danmark.
Internetbutikken Wupti.com, der er ejet af Dansk Supermarked, lancerer nu en markedsplads, hvor alle online-butikker fremover har mulighed for at sælge deres produkter direkte til forbrugerne. Det skriver Wupti i en pressemeddelelse.
Dansk Supermarked er for tiden i gang med at afprøve flere forskellige former for online-handel, og den nye markedsplads via Wupti, ser ud til at være en af de større satsninger, der skal konkurrere med udenlandkse konkurrenter som amerikanske Amazon og kinesiske Alibaba.
– Vi vil skabe en dansk markedsplads, hvor alle danske online-butikker i fælles flok kan komme meget bredt ud til en langt større gruppe af potentielle kunder. Det er et ambitiøs og aggressivt træk, der skal forhindre, at e-handel fortsætter med at flyde over grænsen og lukker ned for danske webshops, siger koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, Kenneth Nielsen, i pressemeddelelsen.
Konkurrencepræget marked
Wupti er i dag blandt det 10 mest besøgte netbutikker i Danmark. Og den eksponering vil Wupti bruge til at gøre den nye markedsplads en succes.
– Danskerne vil gerne shoppe på nettet, men både for kunde og online-butik kan det være svært at finde hinanden. Derfor skaber vi en platform, hvor vi gør det nemt for kunderne at finde lige præcis det produkt, de er efter. Og altid til den laveste pris. Vi tror utrolig meget på hele ideen om en dansk markedsplads, og det skaber vi nu, siger Kenneth Nielsen og fortsætter:
– Der er ingen tvivl om, at vi har hentet inspiration. Eksempelvis fra Amazon og Alibaba, som dygtigt har skabt markedspladser. Men vi tror på, at der er plads til en dansk markedsplads som et alternativ til de udenlandske i meget konkurrencepræget marked.
LÆS OGSÅ: Derfor valgte Dansk Supermarked og wupti.com hinanden
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter