Her er Danmarks mest udholdende brand
I en årlig tilbagevendende brandanalyse dukker en detailkæde op igen og igen og er dermed ifølge en blogger en af Danmarks mest udholdende brands.
Nettos skotske terrier har bidt sig godt fast i danskernes bevidsthed.
I hvert fald er discountkæden en hyppig genganger på Mindshares årlige 3D™ analyse, der kårer Danmarks stærkeste brand.
I anledning af Mindshares 15 års jubilæum har cand.scient.soc. og ekstern lektor Ole E. Andersen i et blogindlæg på mediebureauets hjemmeside set på alle listerne siden den første kom til verden i 2002. Kun én spiller er med hele vejen igennem, og det er Netto.
- Det er udtryk for dygtig træning og brandmanagement på et yderst kompetitivt marked. En af årsagerne er formentlig, at Netto er gået fra primært at tilhøre discountkategorien for Familien Danmark (stort kendskab) til i stigende omfang også at have stort sortiment i kendte mærkevarer og – ikke mindst – samarbejdet med Løgismose og vægt på økologi, skriver Ole E. Andersen blandt andet i sin blog om begrundelse for Nettos succes på listen.
I 2002 lå Netto på en samlet sjetteplads, men discountkæden sidste år kunne glæde sig over en tredjeplads.
LÆS OGSÅ: Detailkæder topper liste over Danmarks stærkeste brands
Analysen måler de forskellige brands loyalitet baseret på forbrugernes holdninger og handlinger i relation til mærket. Målingen er struktureret som en trappe, hvor det nederste niveau er "awareness" og det øverste er "commitment".
LÆS OGSÅ: Her er virksomhedens med Danmarks bedste image
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter