Her er Danmarks mest bæredygtige mærke
Mere end 5000 forbrugere har været med til at kåre SuperBrugsen som det brand de i højeste grad forbinder med bæredygtighed.
Bag kåringen står Sustainable Brand Index in Denmark, der har spurgt 5000 udvalgte forbrugere om 140 af de førende brands i Danmark. Flest har peget på SuperBrugsen som den, de i højeste grad forbinder med bæredygtighed.
- Jeg tror, at den primære årsag til, at danskerne har kåret SuperBrugsen som det mest bæredygtige brand, er vores fokus på at dyrke det lokale. Sidste år introducerede vi, blandt mange ting, lokale produkter fra meget små lokale landmænd og producenter omkring de enkelte butikker og vi etablerede en støtteordning til klubber/foreninger i lokalområdet. Derudover har SuperBrugsen og Coop en lang historie for at være en ansvarlig virksomhed, bl.a. var det SuperBrugsen, der i 1993 gav økologiske varer gennembruddet i Danmark, siger kæde- og koncerndirektør for SuperBrugsen, Michael Løve, i en pressemeddelelse.
Forbrugerne i undersøgelsen er blevet bedt om at bedømme de forskellige virksomheder og mærker ud fra de 10 principper i FNs Global Compact, som SuperBrugsen og Coop også har underskrevet. Det er anden gang, at undersøgelsen gennemføres i Danmark.
37 procent af den danske befolkning anser SuperBrugsen for at være gode eller meget gode til at tage ansvar for miljøet, mens 36 procent mener, at de er gode eller meget gode til socialt ansvar.
Undersøgelsen Sustainable Brand Index™ blev grundlagt i 2011 i Sverige og lanceret i Danmark, Norge og Finland for første gang i 2013. 24.000 forbrugere blev interviewet om deres syn på 600 brands. Det er i dag Skandinaviens største brand-undersøgelse vedrørende bæredygtighed. Det er en årlig brand-undersøgelse, der dækker de største brands i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Brands udvælges baseret på markedsandel, omsætning, antal medarbejdere og generel brand-bevidsthed.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter