Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er Danmarks høfligste medarbejder

Foto: detailfolk.dk



Monday den 25 February 2013 kl. 15:20 af: Mette Winkler

DR's høflighedspris er netop blevet uddelt til en detailmedarbejder, der er høflig og engageret ud over det sædvanlige.

Ingen er i tvivl om, hvem Paul er. Kunderne tager gerne den lange kø, hvis det er Paul, der sidder ved kassen.

- Kassen er mit fokusområde, siger Paul William Ryan i en lille introfilm, der er blevet lavet i forbindelse med hans høflighedskåring af DR.

- God stil oppe ved kassen er, at du er effektiv, som er Nettos mantra, at du er høflig og hjælpsom. Det vil sige, at kunderne bliver hjulpet hurtigt igennem, men på en måde, så de også føler, at de er blevet hjulpet godt igennem, for hurtigt behøver ikke altid at være godt, siger han.

SE HELE VIDEOEN HER

Klassiske dyder og gode kunderelationer

Videoen af Paul William Ryan ligger på Nettos Facebookside under overskriften Paul leverer varen. Det er 2.642 enige i, og flere end 300 har delt linket og kommenteret på energibomben af en video. 

- Paul er min absolutte yndlings Nettomand. Best ever!! Håber at hans venlighed og gode humør breder sig som ringe i samfundet.....Håber han altid bliver ved med at være sig selv.
Godt gået Paul : D, lyder en kommentar.

I videoen fortæller flere kunder, at de i sær sætter pris på hans gode kundetække.

- Paul er god at komme over til. Man bliver glad, når man går herfra og får en sød bemærkning med på vejen, siger en trofast kunde, Elsebeth Thomsen, i videoen.

- Det er hyggeligt, at han kender sine kunder, siger Sarah Arnskov. Hun giver ham et plus i bogen for at huske hendes eksamensdatoer.

Søde nettomedarbejdere findes alle vegne

Selvom der på Facebook bliver der sendt et væld af respekt i Pauls retning, er flere inde og markere, at nettomedarbejdere i deres lokalområder altså også kunne have løbet med titlen.

- Vil lige indskyde at personalet i VORES netto i Ølsted er den bedste:) og vores forretning er altid pæn og ren. Vi må så leve med, at de høje herrer i Netto altid vil have bygget om og lavet om! Så vores stakkels personale må knokle døgnet rundt.De er bare så søde og altid et smil og hjælpsomme:), skriver en nettofan fra Ølsted. 

- Sådan en som ham har vi også i Netto på Nyborgvej i Odense. Kører gerne en omvej for at handle der, skriver en fra Odense.

Og så er der også opsangen til de mindre entusiastiske kasseassistenter.

- Sikke en sød ung mand, lær af det sure kassedamer.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD