Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Hamleys satser stort på loyalitet

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 4 March 2014 kl. 11:38 af: Freja Thorbech

Legetøjskæden Hamleys satser stort på et nyt loyalitetskoncept, der blandt andet giver point for aktiviteter på sociale medier.

- Det skal blive nemmere og sjovere at shoppe sammen med dine børn i Hamleys.

Sådan siger Kenneth Nørgaard om kædens nye loyalitetskoncept. Han er adm. direktør i selskabet Kids Retail, der er franchisetager på Hamleys-konceptet i Norden.

Loyalitetskonceptet er udviklet i samarbejde med Logocard og Apps4all, der står for henholdsvis et fysisk loyalitetskoncept og en specielt udviklet Hamleys app.

Hamleys loyalitetskoncept skal nemlig være mere og andet end blot en mulighed for at indsamle point for køb, slår Kenneth Nørgaard fast.

Muligheden for indsamling af point ved køb, er der selvfølgelig også. Men hos Hamleys skal det også give point at komme til de event og aktiviteter, man holder for børn i butikken. Det er nemlig børnene, der er i fokus hos Hamleys.

- Vi gør jo i den forstand ikke meget anderledes, end hvad man ellers ser mange andre gøre med deres loyalitetskort, vores er bare målrettet rigtig meget til børnene og deres forældre. Vi vil rigtig gerne have dem ind til noget mere end bare legetøjskøb, vi vil give egentlige oplevelser, siger Kenneth Nørgaard til detailfolk.dk.

Sociale aktiviteter skal give point

På sigt skal det også være muligt at shoppe online gennem loyalitetsappen ligesom kunderne også på sigt skal kunne lave ønskelister, der automatisk bliver opdateret, hver gang nogen køber noget, så alle ikke dukker op med de samme gaver til fødselsdagsfesten eller juleaften.

Det er alt sammen en mulighed i den app, som Kenneth Nørgaard regner med, at Hamleys lancerer i løbet af marts. Den skal også give mulighed for, at sociale aktiviteter på Facebook og Instagram kan give point.

LÆS OGSÅ: Nyt koncept giver loyalitetspoint for aktivitet på sociale medier

- Rigtig mange af vores kunder er mødre, og vi kan se, at det er sådan nogle steder som Facebook og i endnu højere grad Instagram, at de er meget, siger Kenneth Nørgaard. Han forklarer, at det derfor på sigt skal give point, hvis man uploader sit favoritbillede til Instagram, kommenterer på en tråd på Facebook eller ’synes godt om’ et Hamleys-event.

- Kunderne er jo i dag på så mange platforme, og vi vil gerne binde hele interaktionen sammen, siger Kenneth Nørgaard.

Hamleys lancerer snart CSR-projektet The Toy Mission, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk. Det går ud på, at forældre og børn kan donere det legetøj, der alligevel bare ligger og fylder, til børn, der mangler legetøj.

LÆS OGSÅ: Legekæde giver legetøj væk i CSR-satsning

Og på sigt skal det også give point, når man donorer legetøj.

- Legetøjet får en længere levetid, og børnene kan samtidig få glæde og point ud af at give deres gamle legetøj væk, siger Kenneth Nørgaard og understreger, at det bliver en del af trin to i udrulningen af loyalitetskonceptet.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD