Google lancerer ny tjeneste målrettet små virksomheder
En ny light-udgave af Google Adwords skal hjælpe især mindre virksomheder med at blive fundet online.
Nu er der godt nyt til små og mellemstore virksomheder i Danmark. Google lancerer nu AdWords Express herhjemme, og målet er, at hjælpe virksomheder med begrænset tid til opsætning og vedligeholdelse af marketingkampagner, med at nå nye kunder online. Det skriver Google i en pressemeddelelse.
En enkel udgave af Adwords
AdWords Express, der er en forenklet udgave af Google Adwords, kan små virksomheder ifølge onlinegiganten, nemt oprette annoncer for deres produkter og tjenester på Google. Annoncen kan opsættes på bare 15 minutter, og virksomheden kan derefter få resultater i form af opkald, butiksbesøg og webtrafik fra potentielle kunder.
Med AdWords Express kan en annonce sættes op på bare 15 minutter, og det bagvedliggende system arbejder løbende for at forbedre din annonce, måle og optimere dens ydeevne og præsentere resultaterne klart og overskueligt.
Undersøgelser viser ifølge Google, at 97% af forbrugerne undersøger produkter og tjenester online før de køber, og 89% af forbrugerne bruger søgemaskiner til at træffe købsbeslutninger.
Hertil kommer, at 61% søger efter information om lokale virksomheder i samme døgn, som de gennemfører et køb. Det betyder, at kunderne er særligt købemodne, når de søger lokalt.
Reelle resultater, ikke kun klik
Ofte kræver det stor indsigt og forståelse på en række digitale områder, at vurdere hvor og hvornår godt deres annoncer performer, men AdWords Express optimerer løbende aktive annoncer med det konkrete mål for øje og giver brugeren et overblik over, hvor godt annoncen performer i forhold til den definerede målsætning.
Ifølge Jesper Eiby Christoffersen, Country Marketing Manager hos Google, er der særligt to ting, som gør AdWords Express relevant for små og mellemstore virksomheder:
- Et: Det er super simpelt. Og det er vigtigt, fordi vi ved, at det er svært for mange SMV’er at manøvrere i de mange marketingmuligheder - ikke mindst de digitale - og finde tid til løbende at overvåge og optimere deres annonceindsatser. Det har været svært for dem at finde en løsning, som er let at gå til, let at bruge og let at se resultaterne af, og den udfordring har vi hos Google i høj grad selv været med til at skabe, fordi vores klassiske annonceprodukt Google AdWords faktisk er blevet ret kompliceret, i takt med at forbrugeradfærden har ændret sig, og kunderne har taget en række nye devices i brug. I starten var AdWords et ret simpelt produkt. Det er det ikke længere, men det er AdWords Express til gengæld. Det er lige til at gå til, og du kan sætte en kampagne op på et kvarter, siger Jesper Eiby Christoffersen og fortsætter:
”To: Du får det bedste af Googles teknologi. AdWords Express er baseret på en machine learning teknologi, som hele tiden optimerer dine kampagner, uden at du manuelt skal ind og justere noget. Det sker helt automatisk på baggrunds af de mål, som du til at starte med bliver bedt om at angive for kampagnen. Det kan være at skabe trafik til en webshop, få flere besøg i en fysisk butik eller modtage telefonopkald med ordreforespørgsler. Alt efter, hvilke forretningsmæssige mål der er sat for kampagnen, sørger algoritmen for hele tiden at optimere og købe eksponeringer til den bedste pris, så man får mest valuta for pengene. Og ligesom med AdWords betaler man selvfølgelig kun, når kampagnen virker, og kunderne rent faktisk klikker, afslutter Jesper Eiby Christoffersen.
LÆS OGSÅ: Google ændrer algoritme så den passer til mobil
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter