Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
En brillekæde bestående af 100 butikker får Synoptik som ejer. De svenske myndigheder har netop godkendt den store handel.
Brillekæden Synoptik kan nu overtage ejerskabet af konkurrenten SmartEyes. Det sikrer en godkendelse fra de svenske myndigheder.
Handlen er en af de store. SmartEyes, som blev stiftet i 2007, er den femte største optikerkæde i Skandinavien med en årlig omsætning på 724 millioner kroner.
De fleste af SmartEyes’ butikker ligger i hjemlandet Sverige, men kæden har også 18 butikker i Danmark og 11 på de tyske marked, fremgår det af en pressemeddelelse, hvor det endelige ejerskifte bliver offentliggjort.
- Vi anskaffer os Smarteyes, fordi de har et attraktivt og stærkt koncept, et godt butiksnetværk og dygtige medarbejdere, siger Roland Olsson, adm. direktør for Synoptik i Sverige.
Trods opkøbet er det ikke planen at gøre SmartEyes-butikkerne til en del af Synoptik. Kæden fortsætter som en selvstændig forretning, som gerne skulle åbne endnu flere butikker i den kommende tid.
- Smarteyes' lav- til mellemprisprofil supplerer Synoptiks positionering godt og betyder, at vi nu har to stærke og differentierede tilbud, siger Roland Olsson.
Synoptik har 140 butikker i Sverige og lidt over 100 i Danmark. Ejerskabet ligger hos Synoptik-Fonden og GrandVision.
LÆS OGSÅ: Enorm influencer slår pjalterne sammen med dansk brillemærke
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter