Global dagligvarehandel på nettet stiger med trecifret milliardbeløb
Forbrugerne er mere hjemmevante på nettet, og det får dem til at købe flere dagligvarer, lyder det fra analysevirksomhed.
Gennem de seneste to år er den globale dagligvarehandel på nettet steget 15 procent - eller med 460 milliarder i kroner og ører.
Det viser estimerede tal fra analysevirksomheden Nielsen, der i en pressemeddelelse udpeger tryghed hos forbrugerne som afgørende faktor.
- Rejser, bøger og billetter til underholdning og musik er typisk de første kategorier, som forbrugerne køber online, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen. Han står for Retailer Services hos Nielsen.
- I takt med, at forbrugerne føler sig mere sikre og hjemmevante på nettet, spreder de indkøbene på nettet til kategorier som skønhed, personlig pleje og babyprodukter. Næste fase i udviklingen bliver dagligvarer, siger han.
Indtil videre har udbuddet dog været begrænset, men det er ved at ændre sig forklarer Rasmus H. Sarauw-Nielsen. Han fremhæver det efterhånden udbredte koncept, hvor kunderne handler ind på nettet, men selv afhenter varerne i butikken.
- Det er den løsning, som har løftet e-handel i Frankrig til et af de højeste niveauer i Europa. Vi forventer, at e-handel inden for dagligvarer vil have fordoblet sin andel i 2022 i forhold til 2017, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter