Giver ikonisk madpyramide en opdatering
Coop har netop lanceret en klimakampagne, som koncernen kalder den hidtil største i detailhandlen.
Ifølge Coop kan det være svært for danskerne at gennemskue, hvordan man spise mere klimavenligt.
Derfor har dagligvarekoncernen nu startet en kampagne for at bringe klimakampen i “øjenhøjde” med danskerne, som ordvalget lyder i en pressemeddelelse.
- For mange danskere kan klimakampen være vanskelig at forholde sig til på et personligt plan, siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese,
- For enten er diskussionen meget overordnet eller også handler den om små symbolske ting. Men i vores daglige madforbrug kan vi faktisk selv gøre en kæmpe forskel for klimaet: Ved bl.a. at spise mere grønt, lidt mindre kød, og undgå madspild, siger hun.
Kampagnen har overskriften Grønt i Front, og er den største af sin slags i detailhandlen, lyder det fra Coop.
Klassiker i ny forklædning
En opdateret version af den ikoniske madpyramide kommer til at spille en hovedrolle i kampagnen. Den er lavet om til en klimapyramide og bliver trykt på en halv million gratis plakater, som Coop deler ud i sine butikker.
Beregninger fra Coop viser, at en gennemsnitsdansker kan spare omkring 25 procent af CO2 udledningen fra sin mad ved at følge kostrådene i den nye og mere klimavenlige madpyramide..
Madpyramiden blev oprindeligt lanceret af FDB (Coop) i 1976 for at vise danskerne, hvordan man spiser sundere og varieret ved at spise mest af varerne fra bunden, mindre fra midten og mindst fra toppen.
LÆS OGSÅ: Lukrativ løsning: Lokale Coop-butikker skifter koncept
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter