Øget konkurrence tvinger Flying Tiger ud i nyt sats
Flere konkurrenter tilbyder den samme slags varer som Flying Tiger. Kæden afprøver derfor deres første reklamekampagne nogensinde.
Flying Tiger har de sidste år siddet tungt på markedet for små og lidt større nipsting til hjemmet, kontoret eller fødselsdagen. Men efterhånden har andre butikker også fundet på at sælge lignende genstande, og derfor ser Flying Tiger sig nu nødsaget til at investere en del af budgettet i en reklamekampagne. Det skriver Børsen
- Vi er hoppet ud af skabet og er begyndt at agere, som alle andre har gjort altid, siger marketingsdirektør i Flying Tiger, Klaus Vemmer, til Børsen.
Indtil nu er markedsføringen alene sket inde i butikkerne og på de sociale medier, men det ændres nu, da væksten i de eksisterende butikker blot var på 0,3 procent sidste år.
- Der er dukket en ny spiller op i Danmark, Normal, og Søstrene Grene har valgt en meget klar position, som ikke er i direkte konkurrence med os. Men den opmærksomhed, som de får, gør også noget ved os. Mange steder er vi jo naboer, siger Klaus Vemmer.
Derfor lancerer Flying Tiger en ny reklamekampagne op til jul, som skal køre på tv, radio, busser og tog samt på internettet. Den går helt kort ud på, at en række julemænd får hjælp til at finde julegaverne i Flying Tiger Copenhagen. Dele af kampagnen kommer også til at køre i ni andre lande.
LÆS OGSÅ: Flying Tiger får ny marketingchef
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter