Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Always on – ja selvfølgelig!"

- Jens Thrane-Møller, Marketsquare
Læs bloggen her

Disse ting vil ny marketingsdirektør ændre i Tiger

Foto: Tiger - pressefoto



Tirsdag den 17 maj 2016 kl. 05:50 - Kilde: Bureaubiz - 1

Tiger har været en kæmpe succes. Men der mangler helt elementære trin i kædens strategi, fortæller den nye marketingsdirektør.

Der kommer flere og flere Tiger-butikker verden over, men det betyder ikke, at kæden kender sine kunder særlig godt. Det fortæller Tigers nye marketingsdirektør, Klaus Vemmer til mediet Bureaubiz. 

Klaus Vemmerer er for nyligt tiltrådt som Head of Global Marketing hos Tiger, og der er særligt en ting, han har bidt mærke i.

- Vi skal blive bedre til kundedata, vi har ikke tidligere indsamlet data, vi ved derfor ikke helt, hvem kunderne er, eller hvorfor de kommer. Vi ved, at de er der i stort tal – og det er vi glade for – men som Tigers stifter, Lennart Lajboschitz, tidligere har sagt, så har vi bygget flyet, mens vi flyver. Fremadrettet vil vi gerne længere frem i cockpittet, siger Klaus Vemmer til Bureaubiz.

I dag ejer kapitalfonden EQT 70 procent af Tiger-kæden, som snart skifter navn til Flying Tiger Copenhagen. Fonden har planer om at udvide kæden, så den kommer til at stå bag 1500 butikker på verdensplan. Og det kræver et godt kendskab til kunderne - også i Danmark.

- Vi skal definere, hvorfor de unge kommer, og hvorfor familierne kommer. Vi er en destination for underholdning, men vi skal have kunderne til at komme tilbage jævnligt – blandt andet fordi vi har 300 nye produkter om måneden.

LÆS OGSÅ: Her er Tigers nye navn – og vilde vækstmål for antallet af butikker

Læs hele artiklen på Bureaubiz


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (1) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Detail Åge


17-05-2016 12:14

Og så er det nu det begynder at gå galt!

Tiger planlægger at investere i et stort dataanalyseværktøj, for at finde ud af, hvorfor kunderne kommer og hvad de køber. Essensen af Tiger er vel netop at det er en impulsbutik med en masse varer, som man ikke aner hvad er, før man er inde i butikken. Og det er måske netop det, der skaber trafikken?

At koble kunder med varer og udnytte dette i en salgsstrategisk sammenhæng, må i dette tilfælde blive til en umulig opgave. Sørg for dynamik i varesortimentet og spar pengene her!

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD