Disse ting vil ny marketingsdirektør ændre i Tiger
Tiger har været en kæmpe succes. Men der mangler helt elementære trin i kædens strategi, fortæller den nye marketingsdirektør.
Der kommer flere og flere Tiger-butikker verden over, men det betyder ikke, at kæden kender sine kunder særlig godt. Det fortæller Tigers nye marketingsdirektør, Klaus Vemmer til mediet Bureaubiz.
Klaus Vemmerer er for nyligt tiltrådt som Head of Global Marketing hos Tiger, og der er særligt en ting, han har bidt mærke i.
- Vi skal blive bedre til kundedata, vi har ikke tidligere indsamlet data, vi ved derfor ikke helt, hvem kunderne er, eller hvorfor de kommer. Vi ved, at de er der i stort tal – og det er vi glade for – men som Tigers stifter, Lennart Lajboschitz, tidligere har sagt, så har vi bygget flyet, mens vi flyver. Fremadrettet vil vi gerne længere frem i cockpittet, siger Klaus Vemmer til Bureaubiz.
I dag ejer kapitalfonden EQT 70 procent af Tiger-kæden, som snart skifter navn til Flying Tiger Copenhagen. Fonden har planer om at udvide kæden, så den kommer til at stå bag 1500 butikker på verdensplan. Og det kræver et godt kendskab til kunderne - også i Danmark.
- Vi skal definere, hvorfor de unge kommer, og hvorfor familierne kommer. Vi er en destination for underholdning, men vi skal have kunderne til at komme tilbage jævnligt – blandt andet fordi vi har 300 nye produkter om måneden.
LÆS OGSÅ: Her er Tigers nye navn – og vilde vækstmål for antallet af butikker
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter