Galleri: Her er Matas' nye flagskib
Et nyt koncept og nye varer ser nu dagens lys i Matas' nye flagskibsbutik. Regionsdirektøren fortæller her om tankerne bag.
I går den 28. januar indviede Matas sin nye, store butik i Fields i København. Regionschef i Matas, Helle Darling, fortæller her til detailfolk.dk, hvad der er tankerne bag det nye koncept.
Hvordan adskiller det nye koncept sig fra de andre butikker?
Vi har prøvet at gøre det nemmere for kunden at orientere sig. Når man har så mange varenumre, som vi har, er det vigtigt, at man hurtigt kan skabe sig et overblik. Det betyder, at vi har lavet mange guidelines i butikken. På den måde er det nemmere at finde rundt, fordi der eksempelvis er et selektivt duftunivers, et hudplejeunivers, et univers med make-up til den yngre generation eller helseafdelingen osv.
Derudover har vi lavet et Made by Matas-univers, hvor vi samler alle vores inhouse brands under samme paraply for bedre at kunne vise kunderne vores værdier – det vi står får. Her er der kommet et par nye produkter indenfor sport, hvor vi har udvidet med en sportskategori og et par nye produkter indenfor specialfødevarer.
Skal konceptet udbredes til alle butikkerne?
Vores nye butik i Fields er en strategisk vigtig butik som kan komme til at danne rammen for vores fremtidige butiksudtryk. Vi vil selvfølgelig bruge meget tid på at evaluere tingene. Det bliver rigtig spændende at se, hvordan kunderne tager imod det. Foreløbig bygger vi også om i butikken i Bruuns Galleri med samme koncept. Der starter ombygningen i næste uge.
Det virker som om, at det er et koncept, der kræver god plads. Hvad gør I med de mindre butikker?
Vi går faktisk i gang med at gennemføre konceptet i et miniformat også. Det gør vi i første omgang i vores butik på Købmagergade, som kun er på 85 kvadratmeter. Der tager vi delelementer ud, som vi gennemfører, så der kommer til at være en rød tråd. Sådan er det jo med vores butikker. Vi er nødt til at tilpasse dem, de lokalområder, de ligger i.
Hvad har inspireret jer til at lave konceptet om?
Jamen vi har hentet inspiration mange steder. Vi har hentet inspiration i udlandet og hos konkurrenter, fra mange forskellige steder.
LÆS OGSÅ: Matas melder konkurrent for ’systematisk vildledende prismarkedsføring’
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter