Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Galleri: Her er Matas' nye flagskib





Friday den 29 January 2016 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Et nyt koncept og nye varer ser nu dagens lys i Matas' nye flagskibsbutik. Regionsdirektøren fortæller her om tankerne bag.

I går den 28. januar indviede Matas sin nye, store butik i Fields i København. Regionschef i Matas, Helle Darling, fortæller her til detailfolk.dk, hvad der er tankerne bag det nye koncept.

Hvordan adskiller det nye koncept sig fra de andre butikker?

Vi har prøvet at gøre det nemmere for kunden at orientere sig. Når man har så mange varenumre, som vi har, er det vigtigt, at man hurtigt kan skabe sig et overblik. Det betyder, at vi har lavet mange guidelines i butikken. På den måde er det nemmere at finde rundt, fordi der eksempelvis er et selektivt duftunivers, et hudplejeunivers, et univers med make-up til den yngre generation eller helseafdelingen osv.

Derudover har vi lavet et Made by Matas-univers, hvor vi samler alle vores inhouse brands under samme paraply for bedre at kunne vise kunderne vores værdier – det vi står får. Her er der kommet et par nye produkter indenfor sport, hvor vi har udvidet med en sportskategori og et par nye produkter indenfor specialfødevarer.

Skal konceptet udbredes til alle butikkerne?

Vores nye butik i Fields er en strategisk vigtig butik som kan komme til at danne rammen for vores fremtidige butiksudtryk. Vi vil selvfølgelig bruge meget tid på at evaluere tingene. Det bliver rigtig spændende at se, hvordan kunderne tager imod det. Foreløbig bygger vi også om i butikken i Bruuns Galleri med samme koncept. Der starter ombygningen i næste uge.

Det virker som om, at det er et koncept, der kræver god plads. Hvad gør I med de mindre butikker?

Vi går faktisk i gang med at gennemføre konceptet i et miniformat også. Det gør vi i første omgang i vores butik på Købmagergade, som kun er på 85 kvadratmeter. Der tager vi delelementer ud, som vi gennemfører, så der kommer til at være en rød tråd. Sådan er det jo med vores butikker. Vi er nødt til at tilpasse dem, de lokalområder, de ligger i.

Hvad har inspireret jer til at lave konceptet om?

Jamen vi har hentet inspiration mange steder. Vi har hentet inspiration i udlandet og hos konkurrenter, fra mange forskellige steder.  

LÆS OGSÅ: Matas melder konkurrent for ’systematisk vildledende prismarkedsføring’

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD