Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Føtex laver app til morgenbrød

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 4 August 2015 kl. 09:45 af: Lise Møller Schilder

Det bliver nu muligt for udvalgte kunder i føtex at bestille og betale for morgenbrød via en app. Er appen en succes, rammer den resten af landet snart.

Mange danskere forbinder sikkert afhentningen af morgenbrød med lange køer. Det vil Føtex dog forsøge at gøre noget ved. Derfor har føtex i samarbejde med Danske Bank og det danske firma Trifork udviklet en app, så kunderne kan bestille og købe brødet via appen og på den måde undgå kø. Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

- Man bestiller sit morgentilbud i appen og angiver, hvor og hvornår man vil hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, som åbner automatisk. Når man har godkendt beløbet, får man en kvittering, som man blot skal vise, når man henter varerne hos føtex-bageren, forklarer Kenneth Nielsen, der er direktør for e-commerce og digital i Dansk Supermarked.

Tester først i Aarhus

For at gøre oplevelsen så hurtig og nem som mulig har føtex indrettet en hurtig-kø for de kunder, som blot skal hente de forudbestilte varer.

Lige nu vil det dog kun være kunderne i de to aarhusianske føtex-varehuse i Viby Centret og i Skejby Centret, som kan prøve appen. 

- I første omgang lader vi kunderne i Viby J og Skejby teste appen, og så vi kan få deres input med, inden vi ruller løsningen ud i vores øvrige varehuse. Men jeg er helt sikker på, at det her vil vinde frem – også i andre sammenhænge. Forbrugerne har et stort ønske om at spare tid, hvor det er muligt, siger Kenneth Nielsen.

Teknologi kan bruges af andre

Denne nye Order & Pay-app er første skridt på vejen til at udvikle apps, der gør det let for kunder at forudbestille og betale varer via MobilePay. Det fortæller direktør i Trifork Peter Rørsgaard.

- Vi tror, at mange virksomheder kan drage fordel af en Order & Pay-app som denne. Bare tænk på butikker, hvor kunderne kommer igen og igen, og hvor de ofte køber de samme varer. Det kunne f.eks. være fastfood- og takeaway-restauranter, kaffebarer, bagere – ja, måske endda apoteker, siger Peter Rørsgaard.

LÆS OGSÅ: Dyrekort i Føtex overgår alle forventninger



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD