Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Ny app vil gøre livet lettere for små butikker

Foto: Shopbox



Onsdag den 4 februar 2015 kl. 10:25 af: Freja Thorbech - 0

Med en ny dansk app kan små butikker samle alle administrative opgaver et sted. Ambitionen er, at appen skal være verdens største af sin slags.

Personale, økonomi og kunder. Der er nok at holde styr på rundt om i landets små butikker.

Danske Shopbox vil nu samle butikkernes administration i en enkelt app. Den indeholder både kasse-, økonomi- og personalefunktion samt en mulighed for at registrere kunderne i en kundeklub. 

- Det skal være simpelt at administrere sin forretning. Der er ikke nogen, der gider gøre det, og mange bruger weekenderne på det, siger Shopbox' stifter Christian Zigler til detailfolk.dk.

Han henviser til en undersøgelse fra Danske Bank, der viser, at 71 procent af de mindre virksomheder i Danmark oplever administrationen som et tilbagevendende problem og irritationsmoment. 

Derfor er 20.000 kodetimer mundet ud i en app, der skal gøre det enklere for den enkelte butiksejer eller bestyrer at klare de administrative opgaver. Via kasseapparatsfunktionen kan man eksmpelvis oprette produkter, registrere betalinger, lave fakturaer, indløse gavekort, udskrive kvitteringer og hele tiden følge med i salgstallene. Økonomifunktionen gør det muligt at scanne bilag og kvitteringer, og via en setting i appen kan man indstille hvor tit de automatisk skal sendes videre til ens revisor.

Lille butikskæde kan se potentialet

En af de mindre erhvervsdrivende, der har testet appen, inden den lanceres officielt til marts, er Lauras Bakery, der har to butikker i København. Her har daglig leder Helle Mejer brugt nogle dage på at lege med appen inden systemet i dag bliver lagt live i butikkerne. Og hun kan se klare fordele i det.

- Det er meget fleksibelt. Jeg kan have min egen adgang til at opdatere fra min iPad, og så kommer det direkte ud i butikkerne. Det er smart, fordi vi hele tiden sæsonskifter produkter, skifter priser og kører tilbud, siger hun.

Samtidig er hun glad for, at hun når har adgang til langt mere data end tidligere.

- Før kunne jeg få omsætning, og jeg kunne se, hvad jeg havde solgt af forskellige produkter. Men med Shopbox har vi mulighed for at taste ind i systemet, hvad får vi ind hver dag, og hvad vi sælger hver dag. Det vil sige, at jeg får et helt billede af, hvor stort et spild har jeg, hvilke produkter jeg sælger meget, hvad jeg tjener på mine produkter og så videre, forklarer hun.

Kunderne er essentielle 

Helle Mejer er også glad for, at Shopbox-appen giver hende mulighed for at oprette kunderne i en loyalitetsordning. Og netop den del af appen, mener Christian Zigler også er essentiel. For mens man ikke kan komme udenom at have en personale-, kasse- og økonomidel, når man laver et samlet administrationsværkstøj til butikker, så mener han også, at det er svært at komme uden om kunderne.

- Kunderne er noget af det vigtigste i 2015. Hvordan får du dem ned i butikken, og hvordan får du dem tilbage. Det koster at genaktivere kunderne, siger han.

Derfor kan virksomhederne bruge Shopbox til at registrere kundernes mailadresse. Herefter kan man i appens settings indstille den til automatisk at sende et tilbud om eksempelvis en gratis kop kaffe til kunder, der ikke har været i butikken i tre måneder. Man kan også vælge, at de bedste ti procent af ens kunder skal tilbydes noget helt andet, fordi de betyder så meget for en.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD