Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Føtex i ny pris-satsning

Foto: detailfolk.dk



Monday den 3 November 2014 kl. 11:39 af: Freja Thorbech

Som et led i Føtex' nye vision vil kæden nu matche den billigste pris på en særlig økologisk varegruppe.

Nu vil Føtex garantere kunderne, at kæden har den bedste pris på økologisk fersk kød og fjerkræ, skriver kæden i en pressemeddelelse.

Det sker som et led i kædens nye vision, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk, der blandt andet vil gøre den gode kvalitet tilgængelig for alle.

LÆS OGSÅ: Føtex løfter sløret for ny vision

- Vores forbrugerundersøgelser viser, at kunderne gerne vil købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ og have et større udvalg, men vi ved også, at når købsbeslutningen skal tages ved køledisken, så er prisen ofte en afgørende faktor. Derfor vil vi nu sikre, at vores priser på disse varer altid er konkurrencedygtige, siger salgsdirektør i Føtex, Jan Larsen, i pressemeddelelsen.

Indsamler priser hos konkurrenter

Den nye satsning betyder, hvis en kunde har købt økologisk fersk kød eller fjerkræ i et af kædens varehuse og bagefter finder samme vare billigere hos en konkurrent, så udbetaler Føtex differencen til kunden og sænker prisen til samme niveau i alle sine varehuse.

- Vi samarbejder med en ekstern partner, som indsamler priser hos konkurrenterne hver uge hos de kæder og butikker, vi sammenligner med. På den måde kan vi sikre, at vi altid har konkurrencedygtige priser på markedet, forklarer Jan Larsen.

Føtex sammenligner priser med kæderne Rema 1000, Lidl, Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Super Best, Kiwi, Irma, Netto, Bilka, Aldi, ABC Lavpris, Dagli’Brugsen, Eurospar, Fakta Q, Kwik Spar, LokalBrugsen, Løvbjerg, Min Købmand, Spar, irma.dk, Osuma.dk, Superbest.dk, grisogko.dk og nemlig.com.

Udvider økologisk sortiment

Føtex udvider samtidig sit faste sortiment på økologisk fersk kød og fjerkræ. Det betyder, at de butikker, som kører med fast sortiment, fremadrettet have ti varianter inden for både okse, svin og fjerkræ, mens de butikker, som oplever størst efterspørgsel på økologisk fersk kød og fjerkræ, kan have helt op til 17 varianter. Alle Føtex food kører med fuldt økologisk fersk kød- og fjerkræssortiment.

- Vi håber, at vi med kampagnen, kan hjælpe kunderne til at leve op til de gode intentioner om at købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ. Hvis det lykkes, vil vi helt naturligt følge op med flere produkter i sortimentet, siger salgsdirektør Jan Larsen.

Kampagnen trådte i kraft i lørdags.

Det er ikke første gang, at Føtex forsøger sig med at matche priser. Kæden forsøgte sig sidste år med en såkaldt prismatch-kampagne på mærkevarer, som dog fik stor kritik fra flere sider, og som Føtex endte med at sætte på pause på ubestemt tid, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Føtex sætter prismatch på pause



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD