Føtex i ny pris-satsning
Som et led i Føtex' nye vision vil kæden nu matche den billigste pris på en særlig økologisk varegruppe.
Nu vil Føtex garantere kunderne, at kæden har den bedste pris på økologisk fersk kød og fjerkræ, skriver kæden i en pressemeddelelse.
Det sker som et led i kædens nye vision, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk, der blandt andet vil gøre den gode kvalitet tilgængelig for alle.
LÆS OGSÅ: Føtex løfter sløret for ny vision
- Vores forbrugerundersøgelser viser, at kunderne gerne vil købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ og have et større udvalg, men vi ved også, at når købsbeslutningen skal tages ved køledisken, så er prisen ofte en afgørende faktor. Derfor vil vi nu sikre, at vores priser på disse varer altid er konkurrencedygtige, siger salgsdirektør i Føtex, Jan Larsen, i pressemeddelelsen.
Indsamler priser hos konkurrenter
Den nye satsning betyder, hvis en kunde har købt økologisk fersk kød eller fjerkræ i et af kædens varehuse og bagefter finder samme vare billigere hos en konkurrent, så udbetaler Føtex differencen til kunden og sænker prisen til samme niveau i alle sine varehuse.
- Vi samarbejder med en ekstern partner, som indsamler priser hos konkurrenterne hver uge hos de kæder og butikker, vi sammenligner med. På den måde kan vi sikre, at vi altid har konkurrencedygtige priser på markedet, forklarer Jan Larsen.
Føtex sammenligner priser med kæderne Rema 1000, Lidl, Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Super Best, Kiwi, Irma, Netto, Bilka, Aldi, ABC Lavpris, Dagli’Brugsen, Eurospar, Fakta Q, Kwik Spar, LokalBrugsen, Løvbjerg, Min Købmand, Spar, irma.dk, Osuma.dk, Superbest.dk, grisogko.dk og nemlig.com.
Udvider økologisk sortiment
Føtex udvider samtidig sit faste sortiment på økologisk fersk kød og fjerkræ. Det betyder, at de butikker, som kører med fast sortiment, fremadrettet have ti varianter inden for både okse, svin og fjerkræ, mens de butikker, som oplever størst efterspørgsel på økologisk fersk kød og fjerkræ, kan have helt op til 17 varianter. Alle Føtex food kører med fuldt økologisk fersk kød- og fjerkræssortiment.
- Vi håber, at vi med kampagnen, kan hjælpe kunderne til at leve op til de gode intentioner om at købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ. Hvis det lykkes, vil vi helt naturligt følge op med flere produkter i sortimentet, siger salgsdirektør Jan Larsen.
Kampagnen trådte i kraft i lørdags.
Det er ikke første gang, at Føtex forsøger sig med at matche priser. Kæden forsøgte sig sidste år med en såkaldt prismatch-kampagne på mærkevarer, som dog fik stor kritik fra flere sider, og som Føtex endte med at sætte på pause på ubestemt tid, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter