Fransk online skobutik melder om vækst i Danmark
Et år efter at en online fransk skobutik gik ind på det danske marked, melder den nu om vækst.
Der er gang i skosalget hos den franske webshop Sarenza.
Den franske online butik har været på markedet siden 2005, og siden opstarten har Sarenza solgt mere end 8 millioner produkter.
Sarenza har været på det danske marked et år, og også her melder firmaet om vækst.
- Den danske webshop går rigtig godt. Vores konkurrencefordel er, at vi leverer en topservice, der inkluderer gratis fragt. Samtidigt tilbyder vi en bred vifte af brands og eksklusive produkter som Sonia Rykiel, Opening Ceremony, Kenzo og Minnetonka, der ellers kan være svære at opdrive på det danske marked, siger CEO Stéphane Treppoz i en udtalelse.
Danskernes smag er anderledes
De danske kunder har en lidt anden smag end de franske.
- Danskerne viser sig at være nærmest afhængige af sneakers and trendy casual sko. De mest populære er klassiske brands som Converse, New Balance, Timberland og UGG Australia. I Danmark sælger vi også rigtig godt af vores ’edgy’ brands som Miista, Underground og Melissa, siger Stéphane Treppoz.
I 2012 havde Sarenza en global omsætning på over 131 millioner euro. Virksomheden har store forventninger til det danske marked, og på europæisk plan er målet ifølge Stéphane Treppoz at befinde sig i top 3 over online skoforhandlere i fremtiden. Skoshoppen er respræsenteret i 25 europæiske lande.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter