Franchisebutikker gik konkurs: Så skiftede modebrand strategi
De endte med at brænde nallerne på franchisebutikker, men nu er dansk modebrand kommet ovenpå igen. I 2020 forsvandt de røde tal.
Gennem et par år har modebrandet Moshi Moshi været nede i en bølgedal.
Men nu begynder udviklingen igen at gå den rigtige vej, viser årsregnskabet for 2020, hvor tallene på bundlinjen er sorte trods den allestedsnærværende coronakrise. Det resultat bliver stemplet som “tilfredsstillende" af ledelsen.
At Moshi Moshi kan fremvise et overskud på godt en halv million kroner skyldes i høj grad en ændring i strategien.
- Vi valgte de helt forkerte franchisepartnere, hvilket resulterede i et minus på næsten 4,5 millioner i 2018, siger medstifter Stine Skjoldborg til FashionForum.
.
Dengang havde Moshi Moshi selv en enkelt butik, mens fire butikker blev drevet efter en franchisemodel. Men de endte alle med at gå konkurs. I dag er modebrandet gået over til at drive sine egne butikker, som der i øjeblikket er to af - i København og Aarhus.
Efter den bemærkelsesværdige fremgang midt i et coronapræget år, hvor store dele af branchen har oplevet massive udfordringer, er faren ikke helt drevet over. I hvert fald er Moshi Moshi forsigtige med forventningerne til årsregnskabet for 2021.
- Coronavirus har en væsentlig påvirkning på mængden af såvel danske som udenlandske kunder, bl.a. som følge af de anbefalinger, der er givet i forhold til at forsamle sig, skriver ledelsen i årsrapporten.
- På baggrund af den store usikkerhed COVID-19 har skabt og usikkerheden om situationens varighed, er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at foretage en rimelig vurdering af de økonomiske konsekvenser af COVID-19. Det er på samme baggrund ikke muligt at udtrykke en tilstrækkelig sikker forventning til omsætning og resultat før skat.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter