Millioner af nye kunder vælter ind hos modegigant: - Exceptionelt
De store ord bliver fundet frem, når Zalando beskriver væksten i årets første kvartal. - Vores platform udvikler sig i rasende fart, siger direktør.
Med egne ord kan modegiganten Zalando nu præsentere et “enestående” resultat for de første tre måneder af regnskabsåret.
Omsætningen lyder på godt 2,2 milliarder euro - en vækst på næsten 47 procent i forhold til samme periode året før - mens bundlinjen lyder på 34,5 millioner euro.
Samtidig vælter det ind med shoppelystne europæere: En tilstrømning af 10 millioner aktive kunder sender det samlede antal op på 41,8 millioner. Den udvikling bliver kaldt exceptionel i en pressemeddelelse fra Zalando, hvor en opjustering for hele året også bliver lagt frem.
- I det første kvartal af 2021 har Zalando leveret den stærkeste vækst siden børsnoteringen i 2014, siger David Schröder. Han er CFO i Zalando
- Vi ser, at vores platform udvikler sig i rasende fart, som skaber fordele for både kunder og partnere. Det er grunden til, at vi kan tage hurtigere skridt i vores rejse mod at blive udgangspunktet for mode, fortsætter han.
Virksomheden forventer nu en vækst i omsætningen på 26-31 procent - altså i omegnen af 10.1-10.5 milliarder euro. Hidtil regnede Zalando med en fremgang på 24-29 procent.
LÆS OGSÅ: Topchef forlader Zalando før tid: Nu gælder det hustruens karriere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter