Dagrofa henter ny kædedirektør i succesfuldt modebrand
Fødevarekoncernen Dagrofa opruster. Tre af købmandskæderne har fået ny direktør - og det samme gælder for det digitale område.
To nye ansigter bliver en del af toppen i Dagrofa.
Esben Keller er netop præsenteret som ny kædedirektør for kæderne Spar, Min Købmand og Let-Køb. Han kommer direkte fra modebrandet Rains, hvor han blandt andet sad med ansvaret for den globale detailstrategi.
Samtidig bliver Clarissa Eva Leon - som har været digital chef i DSB gennem en lille håndfuld år - digital direktør i den store fødevarekoncern.
- Esben kommer med en stor erfaring fra detailbranchen, og hans strategiske tankegang og evne til at få strategier til at fungere i praksis vil sikre, at Spar, Min Købmand og Let-Køb vil fortsætte den stærke udvikling, som kæderne er inde i, siger koncernchef i Dagrofa, Tomas Pietrangeli.
- Clarissas ansættelse accelerer vi vores digitale indsats, og det vil kunne mærkes internt i Dagrofa og også blandt vores kunder, købmænd og samarbejdspartnere, siger Tomas Pietrangeli.
På tærsklen til offensive satsninger
De to nye direktører er tiltænkt en vigtig rolle i udviklingen og implementeringen af en strategiplan for 2022-2024, som skal erstatte den nuværende strategi under overskriften StærkereSammen.
Selv kalder Dagrofa den kommende strategi for endnu mere offensiv.
- Dagrofa er inde i en meget spændende udvikling med butiksvækst og vundne markedsandele, og den lokale nærhed og forankring, som særligt Spar, Min Købmand og Let-Køb repræsenterer, er mere efterspurgt end længe set, siger Esben Keller.
Hvor Esben Keller allerede har flere års detail-erfaring, så bevæger Clarissa Eva Leon sig ud i mere ukendt terræn.
- Jeg er rigtig glad for muligheden for at træde ind i en helt ny branche, som det seneste år i den grad har haft stor offentlig interesse, siger hun og fortsætter:
- Samtidig ser jeg frem til at bruge mine erfaringer med at sætte fart på en digital udvikling, som i nutidens samfund spiller en vigtig rolle både internt i en organisation og eksternt i forhold til vores kunder, siger Clarissa Eva Leon.
LÆS OGSÅ: Dagrofa vinder markedsandele - men millionerne fosser stadig ud
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter