Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Flere forbrugere klarer selv den sidste del af købsrejsen

Foto: detailfolk.dk



Friday den 17 September 2021 kl. 11:01 af: Redaktionen

Forbrugerne lægger især vægt på to ting, når de skal have leveret deres varer, viser analyse. Og de fleste klarer den sidste del af turen selv.

Under coronakrisen blev det mere populært at få leveret varer fra netbutikker helt hjem til hoveddøren.

Men nu vender forbrugerne igen tilbage til afhentning i pakkeshops og pakkebokse, viser e-handelsanalysen fra Dansk Erhverv.

- Det var ganske naturligt, at flere valgte hjemmelevering under krisen for at undgå unødig kontakt med andre. Før krisen var ”selvhenterne” i fremgang, og derfor er det naturligt, at vi nu ser det igen. Samtidig bliver der også åbnet flere pakkeshops og pakkeautomater, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

- Og så ser vi også, at levering til anden modtager og samme-dags-levering er blevet mere populært. Generelt er der fremgang i de forskellige services, hvilket viser, at netbutikkerne skal kunne håndtere flere leveringstjenester, siger Niels Ralund.

Ifølge e-handelsanalysen vægter forbrugerne især to ting, når de skal vælge leveringsform. Det er bekvemmelighed og pris.


De foretrukne leveringsformer

Hvilken form for levering foretrækker du generelt ved køb af fysiske varer butikker, dagligvarekøb undtaget?

  • Pakkeshop: 63 procent
  • Levering hjemme: 59
  • Pakkeautomat: 19
  • Netbutikkens lager: 6
  • Levering på arbejdet: 4

Kilde: Dansk Erhverv


LÆS OGSÅ: Fordobler omsætningen med egen leveringsservice



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD