Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Fordobler omsætningen med egen leveringsservice





Thursday den 17 December 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Mangel på udbringning har fået en lokal restaurant til at tage sagen i egen hånd. Det har ført til en fordobling af omsætningen.

I København og flere af landets andre større byer er bude, som bringer mad ud til folk i store, firkantede tasker på ryggen, efterhånden en fast del af gadebilledet.

Sådan er det ikke i Helsingør, hvor Rumbles Burgerbar måtte se langt efter budtjenester, der kunne fragte burgere og pommes frites fra restauranten og hjem til kunderne.

De valgte at tage sagen i egen hånd og starte en leveringsservice. Beslutningen fik omsætningen til at stige voldsomt, lyder det fra restaurantchef Mike Jørdorf.

- Der er blevet taget rigtig godt imod vores nye tiltag, der alene i november betød, at vi fordoblede omsætningen i forhold til oktober, siger han og fortsætter:

- Vi har ikke lavet statistik over det endnu, men de gange, hvor jeg har været ude på levering, er det alt fra familier til grupper af drenge – naturligvis ikke større end ti – der bestiller hos os.

Tager konceptet videre

Rumbles Burgerbar har også restauranter i Sydhavn, Valby og Hillerød.

Mens kunderne i hovedstadsområdet allerede har gode muligheder for at få maden leveret, kan borgere i Hillerød muligvis også se frem til at få tilbuddet om at få burgere leveret til døren.

- Vi er ved at undersøge muligheden for at starte udbringning i Hillerød, siger Søren Larsen. Han er direktør for Rumbles Burgerbar

- I første omgang skal vi lige se, om det overhovedet kan betale sig, og så er det vist også ved at være på tide at få sat et logo på den lille, hvide Toyota Aygo, der fungerer som budbil i Helsingør, så det ligner en rigtig udbringningsbil.

For at få leveringsservicen til at løbe rundt, koster det fast 49 kroner at få maden leveret.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven starter leveringstjeneste: Vi skal også komme til kunderne

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD