Sæson for pakke-kaos: Butikker har ansvar for korrekt levering
PostNord: Hent din pakke hurtigt
Antallet af butikker under Black Friday kommer til at være 30-35 højere end sidste år, lyder det fra PostNord i BT.
- Hent din pakke så hurtigt som muligt, så der er plads til den næste. Tilmeld dig modtagerflex, så vi kan sætte pakken på et aftalt sted, hvis du ikke er hjemme, pakkechef i PostNord, Lene Reipuert, til BT.
Jul og Black Friday får antallet af pakker til at stige med raketfart. Men hvem har ansvaret, hvis forsendelsen ender i en forkert pakkeshop?
Som altid sætter julehandlen og Black Friday leveringen af pakker under et massivt pres.
Og i år kan det blive endnu voldsommere, fordi coronakrisen sender forbrugerne direkte ind i armene på netbutikkerne.
Hos E-mærket har man oplevet flere forbrugere, som klager over, at deres pakker ikke er blevet leveret til den aftale pakkeshop. Derfor har organisationens chefjurist set nærmere på, hvem der står med ansvaret i den type sager.
Faktisk peger pilen på butikkerne.
- Har din kunde valgt en specifik pakkeshop og sker levering ikke til denne pakkeshop, så har du ikke opfyldt aftalen, skriver chefjurist Camilla Engel Post i en blog på E-mærkets hjemmeside.
- Nu sidder du nok og tænker, at det jo er fragtselskabets skyld og ikke noget, som du har indflydelse på. Og ja, det er korrekt. Men din kunde har indgået en aftale om køb og levering med dig, og derfor er det din kunde uvedkommende, hvem du benytter til at opfylde den aftale, fortsætter hun.
Kunder, som ikke vil hente deres pakker et andet sted, kan typisk kræve omlevering eller pengene tilbage. Et dækningsbeløb kan også være en mulighed.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter