7-Eleven starter leveringstjeneste: Vi skal også komme til kunderne
Om 7-Eleven
I Skandinavien drives 7-Eleven af Reitan Convenience, som er en del af Reitangruppen A/S.
I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København.
7-Eleven har i dag 174 butikker.
Fremover kan 7-Eleven levere sandwiches og andre varer direkte hjem til kunderne i København. Direktør kalder konceptet for unikt.
På kort tid er gaderne i København nærmest blevet indtaget af bude fra leveringstjenester som Wolt og JustEat, mens varevogne fra eksempelvis Nemlig.com drøner rundt for at aflevere dagligvarer.
Og nu melder endnu en spiller sig på banen. Tirsdag middag kunne 7-Eleven rulle sin nye leveringstjeneste ud i københavnsområdet.
Det betyder, at kunderne kan få leveret pølsehorn, drikkevarer og hvad butikkerne i 7-Eleven ellers har at byde på, hjem til sig selv. Typiske kioskvarer som mælk, chokolade og batterier er også en del af sortimentet.
Direktøren for 7-Eleven i Danmark, Jesper Østergaard, kalder konceptet for unikt.
- Vi tror, at vores kunder vil tage godt imod 7-Eleven Delivery. Det unikke ved vores koncept er bredden i varesortimentet og den hurtige leveringstid, siger han og fortsætter:
- Vi kender alle sammen det at komme hjem efter en travl dag på arbejde og opdage, at vi mangler en masse ting, men vi orker ikke at bevæge os udenfor igen. Med 7-Eleven Delivery kan du både bestille den lækre aftensmad og drikkevarerne, samt mange af de små ting, som vi alle pludselig kan stå og mangle.
Resten af landet venter
Ifølge 7-Eleven har coronakrisen for alvor sat skub i satsningen på 7-Eleven Delivery.
Som en start bliver konceptet rullet ud i området omkring København, men på sigt er ambitionen, at det skal udfoldes til flere danske storbyer og i sidste ende hele landet.
- Vi lever og ånder convenience, og hvis vi skal udleve det til fulde, skal vi også kunne komme til kunderne i stedet for, at de skal komme til os, siger Jesper Østergaard.
- På den baggrund tænker vi hele tiden i nye måder at drive forretning på og betjene og servicere vores kunder. Det er 7-Eleven Delivery et godt eksempel på, og vi har tryghed i vores partner Takeout, der holder helt styr på logistikken og sørger for, at alt bliver bragt ud som det skal, siger han.
Kunderne kan bruge 7-Eleven Delivery på www.7-Eleven.dk/levering. Der leveres fra 06:30 til 21:30, og levering koster fra 49 kr. og bliver varetaget af Takeout.
LÆS OGSÅ: Fire timer er grænsen: Boligigant satser på hurtig levering
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter