Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

En netbutik var nøglen til succes for iværksætter





Friday den 27 August 2021 kl. 11:01 af: Kristian Holgersen

Flere kuldsejlede koncepter endte med at blive til dyre lærepenge for ung iværksætter. Men nu har han fundet melodien med en netbutik.

Iværksætteren Tobias Hinchely Pedersen var et stykke tid om at finde den rette hylde. En vinbar i København og et koncept med vinkasser var blandt de første forsøg på at ramme en guldåre, som ikke rigtig lykkedes.

Efter de dyre fejlskud fandt Tobias Hinchely Pedersen på at åbne en vinbutik på nettet, og den idé skulle vise sig at være mere holdbar.

- Jeg havde i 2018 allerede brugt seks år på at lære vinbranchen at kende, og jeg vidste, at det var i vinen min passion lå. Så med bagagen fra mine tidligere projekter, hvor jeg havde gjort mig nogle milliondyre erfaringer, tog min kæreste og jeg chancen og kastede os ud i et sidste projekt, siger Tobias Hinchely Pedersen i en pressemeddelelse.

Butikken hedder Den Sidste Flaske - ej at forveksle med de københavnske butikker Den Sidste Dråbe - og selvom de første år var hårde, så begynder parret nu at kunne høste frugterne.

- Min kæreste og jeg arbejdede 15 timer om dagen næsten uden løn, og hun var nødt til at droppe ud af sin uddannelse for at hjælpe med at pakke på lageret, mens hun var højgravid, siger Tobias Hinchely Pedersen og fortsætter:

- Det gav mange søvnløse nætter og uro for vores liv og fremtid, men i dag har det betalt sig, når vi ser på en sund forretning med et solidt overskud og 26 seje ansatte, der deler vores glæde for vin.

Succes giver mod på udlandet

På bare to år er der solgt over en million flasker vin, og virksomheden er gået fra to ansatte til 26 fuld- og deltidsansatte.

I årsregnskabet for 2020 kan Den Sidste Flaske ApS sætte dobbeltstreg under et overskud på over 600.000 kroner, mens bruttofortjenesten lyder på 2,6 millioner. Den gode udvikling ser ud til at fortsætte i 2021, og det sætter gang i udenlandske ekspansionsplaner. Især Tyskland og Sverige lokker.

Tobias Hinchely Pedersen fremhæver, at en tæt dialog med kunderne er en af hovedårsagerne til væksten. Det handler om at give kunderne en ny og anderledes oplevelser, mener han.

- Vores ambition har fra starten været at gøre oprør med en gammel og traditionel vinbranche. Det gør vi ved hele tiden at være i øjenhøjde med kunderne og inddrage dem i de strategiske beslutninger, siger Tobias Hinchely Pedersen.

- Eksempelvis spørger vi dem tit om, hvad de gerne vil se af tilbud, hvilke features der mangler på hjemmesiden, og hvilke nye varianter de gerne ser i shoppen. Vi bygger altså vores forretning efter, hvad der fungerer for kunderne, og med den tætte dialog lader vi kunderne fører den vej, vi udvikler og går efter, siger han.

LÆS OGSÅ: Succesfuld iværksætter-trio vil slå deres navn fast i Norden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD