Iværksættere sælger ud for at styrke livsværket: Flere butikker på vej
Godt nok er iværksætterne bag succesfuldt urmærke vemodige over at sælge ud. Men det giver muskler til at rykke et niveau op.
På seks år har Sebastian Skov Regeser og Thomas Skov Andersen opnået international succes med deres urmærke About Vintage.
For at nå endnu længere har de to iværksættere nu valgt at sælge 30 procent af virksomhedens aktier til Brygge Partners fra Esbjerg.
- Selvfølgelig er det vedmodigt at sælge ud af vores livsværk, men det er også en vigtig strategisk beslutning, der gør, at vi kan nå det niveau, som vi føler, at About Vintage har potentiale til, siger Sebastian Skov Regeser.
Langt størstedelen af omsætningen i About Vintage - 90 procent - kommer fra egne salgskanaler på nettet, men virksomheden har også butikker i København og sydkoreanske Seoul. Med en ny investor i ryggen er det planen at åbne endnu flere fysiske butikker rundt om i verden.
- Vi har kun lige påbegyndt vores rejse, og i Brygge Partners får vi en kompetent kapitalstærk partner med ombord. Vi er sikre på, at Brygge Partners kommer til at bidrage væsentligt til, at vi inden for de næste tre år kan opnå de ambitiøse vækstmål, vi arbejder for hver eneste dag, siger medstifter Thomas Skov Andersen.
About Vintage regner med at nå en omsætning på 45 millioner kroner og en EBITDA på seks millioner kroner i 2021.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter