Finanskrisen tvang gulvlægger til at sælge smykker
Hvis det går dårligt i en branche, må man prøve en ny. Sådan tænkte gulvlæggeren John Dencker, der i dag har stor succes med sin webshop.
Efter 20 år som gulvlægger måtte Jogn Dencker indse, at han ikke kunne få forretningen til at hænge sammen, da finanskrisen var på sit højeste.
Han valgte derfor at satse på et helt nyt område - nemlig salg af herresmykker gennem webshoppen Marjoe.dk. Det skriver Marjoe.dk i en pressemeddelelse.
Stort spring
Det var noget af et skifte, for John Dencker havde indtil da aldrig gået med smykker, ligesom han heller ikke var en ørn til at bruge computere. Alt dette ændrede sig dog.
- Tanken om nethandel startede, da jeg var en tur i Lidl og så nogle meget flotte herreure, som jeg købte og solgte videre på QXL med fortjeneste på 2-300 kroner per ur, siger John Dencker og forklarer samtidig, at han valgte at sælge smykker, fordi de var nemme og billige at sende.
Han valgte at inddrage sin kone i forretningen, og da hun heller ikke havde meget erfaring med salg på nettet, valgte parret at købe et færdigt webshopsystem. I dag sælger virksomheden sine varer i Danmark, Norge, Sverige, Holland, England og Tyskland og har mere end 1500 produkter på hylderne.
Google er afgørende
En af grundene til, at webshoppen har succes, er, at John har fundet ud af, hvordan Marjoe.dk kommer først op i folks google-søgninger.
- Man skal kunne findes på googlesøgninger, som i vores tilfælde er smykker til mænd, herresmykker osv. – det er meget omkostningsfuldt, og vi havde ikke helt lyst til at indgå dyre aftaler om dette, siger han og fortsætter:
- Jeg fandt et hæfte hos boghandleren, der hedder: Bliv Nr. 1 på Google. Dette var lige noget, der interesserede mig, og derefter har jeg simpelthen været opslugt af emnet, hvilket gør, at vi nu er nummer et på vores bedste søgninger på Google.
LÆS OGSÅ: Sådan optimerer du din webshop
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter