Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

En særlig faktor mister betydning for netshopperne

Foto: detailfolk.dk



Friday den 6 March 2020 kl. 11:34 af: Redaktionen

De fysiske butikker har sænket priserne, og det påvirker forbrugernes grunde til at shoppe på nettet, viser analyse.

Forbrugerne lægger over en bred kam mindre vægt på prisen, når det handler om at vælge imellem fysiske butikker og nethandel.

Det viser en analyse fra FDIH.

I 2019 angav 19 procent af forbrugerne prisen som hovedårsagen, hvilket er en klar tilbagegang i forhold til årene før. Omvendt bliver “udvalg” og “bekvemmelighed” fremhævet i henholdsvis 35 og 36 procent af svarene.

- Der er stadig ofte penge at spare ved at handle online, men forskellen er nok blevet mindre i takt med, at de fysiske butikker har fået mere konkurrence, siger FDIH’s direktør, Niels Ralund. Han fortsætter:

- Omvendt er udvalget online eksploderet, og netbutikkerne er blevet endnu bedre til at levere løsninger, der reelt gør dagligdagen nemmere. Se bare på udvalget af eksempelvis måltidskasser og de mange leveringsmuligheder.

I 2014 angav 30 procent prisen som den primære årsag til at handle på nettet.

LÆS OGSÅ: Dagligvarehandlen på nettet flader udTilføj



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD