Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"BUTIKSDØD"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Elgiganten opretter helpdesk i butikkerne

Foto: Elgiganten



Torsdag den 2 juli 2015 kl. 15:20 af: Lise Møller Schilder - 0

Meget elektronik er blevet så kompliceret, at kunderne ikke ved, hvordan de skal bruge det. Derfor opretter Elgiganten nu helpdesks i butikkerne.

Det kan være svært at vide, hvordan man bruger internettet i sin vaskemaskine, eller hvordan man får sit nye tv til at fungere efter hensigten.

Det mener 48 procent af de adspurgte i en undersøgelse om forbrugerelektronik, som YouGov har lavet for Elgiganten. Og derfor har Elgiganten også valgt at oprette helpdesks

– Kundeservice får henvendelser om produkter med fejl, men et stigende antal af disse viser sig egentlig at skyldes, at kunden ikke har forstået, hvordan produktet skal installeres, eller hvordan det virker, siger Peder Stedal, der er administrerende direktør i Elgiganten.

Næsten 30 procent af de adspurgte i undersøgelsen har da også elektronik, som de ikke ved, hvordan fungerer. Og derfor kan det være nyttigt, at der er en helpdesk, hvor man kan henvende sig.

- Responsen fra kunderne har været overvældende. Stadig flere vælger også at betale lidt ekstra for at få pc’en, mobilen eller tv’et fikst og færdig-installeret, så det er klar til brug direkte ud af papkassen, siger Peder Stedal.

Oplæring af ansatte er afgørende

Men det er ikke kun Elgiganten, der bruger energi på at hjælpe kunderne med at forstå den komplicerede elektronik. De fleste elektronikforretninger bruger nemlig meget energi på at oplære de ansatte, forklarer Jan Adelsten Røsholm, der er administrerende direktør i Elektronikbranchen.

– Vi ser at butikskæderne satser mere på oplæring af sine ansatte, simpelthen fordi der er større behov for det. Produkterne er blevet meget mere komplicerede, og det bliver endnu værre, forklarer han.

Elgigangten har netop afsluttet sin oplæringsmesse, hvor 4400 personer er involverede.

– For ti år siden handlede den slags messer meget om at præsentere sidste nyt. Nu handler det i meget større grad om at undervise butiksansatte i hvordan produkterne fungerer og hvordan de bedst spiller sammen, siger Peder Stedal.

LÆS OGSÅ: Elgigantens topchef: ”Vi har aldrig stået stærkere end nu”



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD