Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ekspert: Særlig bøde-ordning kan virke mod prisfejl

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 20 February 2019 kl. 09:22 - Kilde: BT

I Canada kan forbrugere få en vare gratis, hvis der er fejl i prisen. En lignende ordning vil have effekt i Danmark, mener ekspert.

25 procent af de forbrugere, der holder et vågent øje med kvitteringen i supermarkedet, finder ofte prisfejl, skriver BT i en artikelserie om emnet.

En mulig løsning kunne være at se mod Canada, hvor prisfejl gør, at kunderne enten får den pågældende vare gratis eller til nedsat pris. Det fungerer som en slags bøder til supermarkederne.

- Hvis man indførte det her i Danmark, ville man gøre problemet mere synligt, siger Mogens Bjerre til BT. Han er forsker og ekspert i detailhandel hos CBS.

- Hvert supermarked ville få en udgiftskonto, hvor distriktschefen ville komme forbi en gang imellem og sige: ’hvorfor er udgiften til prisfejl så høj?’ Det kunne motivere til at gøre noget ved det her problem, fortsætter han.

BT har ringet rundt til de store dagligvarekæder, hvoraf Lidl er de mest positive over for løsningen.

LÆS OGSÅ: Stort pristjek: Se listen over de billigste dagligvarekæder

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD