Netto kaster en milliard kroner ind i discountkrigen
FAKTA
Netto investerer en milliard kroner. Her er planerne:
I alt 70 butikker vil åbne i 2019 med kædens nye koncept.
- 18 spritnye butikker.
- 14 butikker flytter og bliver indrettet med det nye koncept
- 8 butikker bliver udvidet og indrettet med nyt koncept
- 30 butikker gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept
Kilde: Netto
Massive planer for Netto bliver nu lagt frem. Ifølge direktøren er der tale om en fuldstændig revitalisering af butikskonceptet.
Til næste år vil Netto bruge en milliard kroner på at udbrede sit nye butikskoncept til godt 70 butikker. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Planen inkluderer 18 spritnye butikker, mens omkring 50 af de eksisterende står til at få en gennemgribende overhaling.
- Det er en markant investering, der revitaliserer vores butikskoncept fuldstændigt, og jeg glæder mig enormt meget til at se, hvordan kunderne tager imod vores nye butikker, siger Michael Løve, direktør i Netto.
- Med 70 butikker, som alle får vores nye koncept, kommer vi bredt ud, og jeg håber, at modtagelsen bliver lige så overvældende som i de byer, hvor vi har testet konceptet hidtil, fortsætter han.
Alle butikker er nået om fem år
Den første butik med det nye koncept åbnede i juni på Kongelundsvej i København, og i alt har 10 butikker på nuværende tidspunkt fået en makeover.
- Grundlæggende ønsker vi at skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, og vi er meget glade for den modtagelse, vi har fået fra kunderne i de første butikker med vores nye koncept, siger Michael Løve.
Om fem år skal alle butikker i Netto stå klar med det nye koncept, lyder målsætningen.
Hovedpunkter i det nye koncept
- Markant større frugt- og grøntafdeling
- En større afdeling med convenience-varer
- Ny placering til Spot-varerne
- Mere plads til kød og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar med skandinavisk look. Eksempelvis med træmateriale i frugt- og grøntafdelingen
- Nye farver på inventar og vægge.
- Justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken, så der kommer meget dagslys ind i butikken.
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter