Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

E-handelsvinder satser massivt på butikker i udlandet

Partner og direktør i Skatepro, Carsten Schmidt.
Foto: Skatepro



Friday den 9 October 2015 kl. 11:09 af: Søren Duran Duus

Skatepro, som er årets e-handelsvinder, investerer 30 millioner kroner i nye markeder.

Succesen ser ud til at fortsætte med raketfart for Skatepro, der i år løb med hovedprisen ved uddelingen af den danske e-handelspris, som Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) var vært for.

Efterfølgende fortalte partner og direktør i Skatepro, Carsten Schmidt, til detailfolk.dk, at Skatepro, der er Skandinaviens største skaterforhandler, ville forsøge sig med fysiske butikker. I slutningen af juni sagde Carsten Schmidt således blandt andet til detailfolk.dk i forbindelse med Skatepros første fysiske butik:

- Det er ikke et mål i sig selv, at vi skal have 20 butikker, men vi vil gerne have flere, og vi vil gerne være til stede i nogle af de andre lande, hvor vi sælger online. Jeg tror meget på kombinationen af at have en fysisk tilstedeværelse kombineret med en online tilstedeværelse.

LÆS OGSÅ: E-handelsvinder åbner fysisk butik

Investerer 30 millioner kroner

I et nyt interview med dagbladet Børsen afslører Skatepro, at virksomhedens vækst skal komme fra nye butikker i blandt andet England og Frankrig, og at succesen skal findes i kombinationen af e-handel og fysiske butikker.

Som led i ekspansionen investerer Skatepro derfor 30 millioner kroner i nye butikker, i en række nye markedsføringstiltag samt i en udvidelse af centrallageret i Søften nær Hinnerup ved Aarhus.

Skatepro forventer at sende over 200.000 pakker med diverse skaterudstyr ud om året fra centrallageret, som nu skal udvides med 36.000 kvadratmeter. For fem år siden beskæftigede man syv-otte medarbejdere - i dag er der 82.

LÆS OGSÅ: Her er vinderen af e-handelsprisen 2015

Starter med 20 nye butikker

- Vi har afsat en del af vores overskud for at udbrede vores brand, blandt andet ved flere markeder og vækst i eksisterende markeder. Vi påregner at bruge cirka 10 millioner kroner om året de næste tre år, hvoraf en stor del vil gå til nye butikker samt lokal markedsføring, siger Skatepros direktør, Carsten Schmidt, til Børsen.

Planen er, at der etableres 20 nye Skatepro-butikker i løbet af de næste tre år. På sigt går virksomheden især efter nye markeder i Tyskland og Frankrig, og derefter er planen at etablere sig i USA.

Skatepro blev etableret i 1996.

LÆS OGSÅ: Danske onlinebutikker går glip af kæmpemarked



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD